וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השופט המכה": וינשטיין הורה לפתוח בחקירה

גלעד גרוסמן

28.2.2013 / 20:08

לאחר הלחץ הציבורי הכבד, הורה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד השופט החשוד בהכאת ילדיו. בפרקליטות הביעו צער על התארכות הליכים שמקורה ב"תקלה משרדית"

היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, הורה הערב (חמישי) למשטרה לחקור באזהרה את השופט מהמרכז החשוד בהכאת ילדיו. פרקליטו של השופט, עורך הדין רועי בלכר מסר בתגובה כי הוא מצר על החלטת היועץ וכי ילדיו של השופט תומכים בו.

תחילת הפרשה לפני כשלוש שנים, אז התקבלה פנייה בלשכת הרווחה של העיר בה מתגוררים ילדיו של השופט תלונה על כך שהכה את ילדיו. בעקבות זאת החל השופט בהליך טיפולי, אולם לפני כשנתיים התקבלה תלונה נוספת על אלימות שלכאורה ביצע כלפי ילדיו. בעקבות זאת, נפתחה חקירת משטרה בנושא ונעשתה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיאשר לחקור את השופט באזהרה.

וינשטין נמנע מלהורות על פתיחה בחקירה וביקש מהמשטרה ומגורמי הרווחה השלמות של הבדיקה. לפני כשבוע, שנתיים לאחר המקרים, התקבלו ההשלמות במשרד היועץ המשפטי, ברשויות הרווחה דיווחו כי לא התקבלו בזמן שחלף תלונות נוספות עלך אלימות מצדו של השופט וכי מצבם של הילדים טוב אולם המשטרה עדיין סברה כי יש לחקור את השופט באזהרה.

בעקבות זאת, התקיימו התייעצויות על הפרשה בלשכת היועץ, כאשר בסופו של דבר סברו בפרקליטות כי יש לאמץ את עמדת המשטרה. היועץ החליט לקבל את ההמלצות ולהורות על פתיחה בחקירה. הודעה על כך נמסרה לנשיא בית המשפט העליון, המנהל של כל השופטים בישראל.

"התמונה שהצטיירה איננה מדויקת"

במשרד המשפטים הוסיפו הערב כי הם מביעים צער על כך שהדיונים בפרשה התארכו והסבירו זאת בין היתר בשל "תקלה משרדית". עם זאת, וינשטיין סבר כי בסוגיה משפחתית רגישה שכזו, ראוי לערוך השלמות ובירורים בטרם קבלת החלטה.

היום שכר השופט את שירותיו של עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר אשר מסרו לוואלה! חדשות כי "ברור שהיתה סיבה שבגללה פנו למשטרה ובגללה היועץ המשפטי התלבט בנוגע לחקירתו של השופט, אולם גם ברור כי אם הסיטואציה היתה 'צועקת', היועץ היה מחליט מיד על פתיחה בחקירה". לדברי בלכר, בתקופה המדוברת, השופט ורעייתו עברו הליך גירושין קשה שהשפיע גם על ילדיהם, אולם לדבריו השופט פנה לקבלת ייעוץ בזמנו, וכי התמונה שהצטיירה בתקשורת בימים האחרונים אינה מדויקת. "אנו מקווים שההחלטה תתקבל במהרה על מנת שמשפחתו תשוב לשגרת חייה", מסרו פרקליטיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully