וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט החשוד באלימות כלפי ילדיו יצא לחופשה מרצון

גלעד גרוסמן

28.2.2013 / 7:48

הדיווחים על מעשי השופט התקבלו לפני כשנתיים ונבדקים על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כשעד כה המשיך בתפקידו. "השופט עשה זאת משום שלדעתו בשל תפקידו זה הדבר הנכון לעשות"

השופט החשוד באלימות כלפי ילדיו יצא לחופשה מרצון – כך נמסר הבוקר (חמישי) מדוברות בתי המשפט. לפי ההודעה, השופט עשה זאת משום שלדעתו בשל תפקידו זה הדבר הנכון לעשות בנסיבות הללו.

אתמול אמרו במשרד המשפטים כי לא קיימים דיווחים על פגיעה מצדו של השופט מעבר לדיווחים שנתקבלו לפני למעלה משנתיים. עוד נמסר כי גורמי הרווחה מסרו לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי לאחר בירור עם מסגרות הלימודים של ילדיו של עולה כי הילדים מתפקדים ברמה גבוהה, ללא קשיים נצפים, וכי קיים קשר רצוף בינם לבין הוריהם. לאור הביקורת הציבורית בסוגיה, נטען במשרד המשפטים כי איש אינו חסין מפני חקירה פלילית וכי השיקול המרכזי הוא טובת הילדים.

בהודעה שהתפרסמה אתמול בערב נמסר, כי בחודש אוקטובר 2009 הועבר דיווח מבית הספר של אחד הילדים לפקידת הסעד, שלפיו אותו ילד סיפר למורתו על מעשי אלימות מצד אביו. פקידת הסעד סברה כי בנסיבות המקרה אין מקום לפנות למשטרה, אלא יש לנקוט בהליך טיפולי שבוצע בהסכמת האב ובשיתוף פעולה עמו. ביוני 2010, בעקבות דיווח על אלימות נוספת מצד האב נגד ילדיו, דיווחה פקידת הסעד על העניין למשטרה.

לוודא שהנזק לילדים לא יעלה על התועלת

בסוף נובמבר 2010 נחקרו הילדים בידי חוקרת ילדים, ובינואר 2011 הועבר העניין למשרד היועץ כדי לקבל אישור לחקור את השופט באזהרה. בפרקליטות ביקשו מהמשטרה השלמות שונות, ולאחר גיבוש עמדתם וכתיבת חוות דעת מטעם הפרקליטות הועבר העניין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה. וינשטיין, כך נמסר, סבר שאין מקום באותו שלב לאשר את חקירתו של השופט באזהרה לפני שייערכו בירורים נוספים מצד המשטרה וגורמי הרווחה לגבי המצב העדכני של מרקם היחסים בין הילדים לאב, וזאת כדי לוודא שהנזק שייגרם לקשר ביניהם כתוצאה מחקירה פלילית, לא יעלה על התועלת שבה. בפרקליטות מסבירים זאת בשל "שיקולים נוספים הקשורים למערכת היחסים בין הילדים להוריהם", כאשר הכוונה היא ככל הנראה לגירושים בין השופט ואשתו.

בסוף השבוע שעבר הגיעה ללשכת היועץ תשובתם של הגורמים הרלבנטיים בעניין זה והדברים נבחנים כעת פעם נוספת, כדי לבחון האם יש מקום להורות על חקירתו של השופט. עם זאת, ניתן להתרשם מהעובדה שבמשרד המשפטים מצאו לנכון לציין כי מצבם של הילדים טוב ושלא ידוע על מקרי אלימות נוספים, כי היועץ נוטה גם הפעם שלא לאשר לחקור את השופט.

לאור הביקורת שנשמעה על כך שהשופט המשיך לכהן ואף לא נחקר, וזאת בניגוד לחשודים מהמניין שעל פי רוב נעצרים, מסרו אתמול בערב במשרד המשפטים כי "במדינת ישראל קיים שוויון בפני החוק, ואיש איננו חסין בפני חקירה פלילית והעמדה לדין. אמנם, במקרים מסוימים מחייב החוק את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לקיומה של חקירה פלילית נגד אדם, כגון במקרה שבו מעורב שופט, אולם הרף הראייתי הנדרש לנקיטת הליכים פליליים נגד אדם שכזה איננו שונה מהרף הראייתי הננקט בעניינו של כל אדם אחר". עוד נמסר כי "השיקול המרכזי שעמד בפני היועץ המשפטי לממשלה בטיפולו בפרשה היה טובתם של הילדים. הרגישות כלפי משפחתו וטובת ילדיו של שופט איננה שונה, בהקשר זה, לעומת מערכת השיקולים המופעלת בעניינה של כל משפחה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully