וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שופט מהמרכז ביצע עבירות אלימות במשפחה

לפני 3 שנים החלה החקירה נגד שופט, תושב המרכז, בגין עבירות אלימות במשפחה, ולאור תלונה שהגיש מורה בבית ספר בו לומד ילדו. וינשטיין טרם הכריע אם לאשר למשטרה לחקור אותו

היועץ המשפטי לממשלה בוחן את האפשרות לאשר למשטרה לחקור באזהרה שופט תושב המרכז החשוד בעבירות אלימות בתוך המשפחה. מדובר בחקירה שהחלה לפני שלוש שנים, אולם בשעתו לא אישר היועץ לחקור את השופט, ודרש בירורים נוספים מהמשטרה ומרשויות הרווחה לגבי המצב העדכני בביתו של השופט. מקור החקירה, שנחשפה לראשונה על ידי הכתבת עדי מאירי מקול ישראל, בתלונה שהגיש מורה בבית הספר בו לומד אחד מילדיו של השופט. לדברי משרד המשפטים, היועץ ביקש לוודא כי הנזק בחקירה לא יעלה על התועלת שבה. בסוף השבוע ערכו במשטרה את הבירורים הדרושים, וכעת על היועץ להכריע אם לאשר לחקור את השופט.

ממערכת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "לראשי מערכת המשפט לא דווח על חקירה או בירור לגבי שופט שלפי הטענה התנהג באלימות כלפי ילדיו. משהגיע היום הנושא לידיעת נשיא בית המשפט העליון הוא מקיים בירורים בעניין".

לדברי משפטנים, במרבית המקרים של אלימות במשפחה, ובוודאי כאשר מדובר בחשד לאלימות מתמשכת, החשודים נעצרים עד לקבלת תסקיר של שירות המבחן בעניינים, ואז לרוב חשודים משוחררים למעצר בית אולם מורחקים מביתם ואינם יכולים להיפגש עם ילדיהם ללא אישור ופיקוח. עם זאת, בתי המשפט נוטים להתחשב בחשודים או נאשמים שעוברים טיפול.

אילוסטרציה. ShutterStock
וינשטיין טרם הכריע אם לאשר לחקור את השופט/ShutterStock

לא מדובר במקרה הראשון בעת האחרונה בה מואשם שופט בעבירות אלימות בתוך המשפחה. לפני כחודש דחה בג"ץ את עתירתו של עורך הדין שגיא רטהאוז, שבה ביקש להורות ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד חמותו - שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עפרה צ'רניאק, בגין איומים וסחיטה באיומים, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה. רטהאוז אף הגיש לנציב התלונות על שופטים תלונה נגד צ'רניאק, ולפני כמה חודשים החליט הנציב להסתפק בהערה לשופטת.

רטהאוז היה נשוי לבתה של השופטת צ'רניאק. בשנים 2010-2009 ניהלו השניים הליכי גירושין, במהלכם הגישה הבת תלונה נגד רטהאוז בגין אלימות במשפחה, והוגש נגדו כתב אישום. רטהאוז טען מנגד כי צ'רניאק הייתה מעורבת בהליכי הגירושין ופעלה באופן בלתי לגיטימי ובלתי חוקי. לטענתו, השופטת ניסתה לגרום לו לחזור בו מתביעת הגירושין שהגיש נגד בתה, תוך שהיא מציעה לו למחוק את התביעה ו"להעלימה מן העולם". לדבריו, צ'רניאק איימה כי אם לא יעשה כן, היא תחשוף את התביעה בפני בני משפחתו ומכריו, וכי בנו יראה אותה יום אחד. עוד טען, כי באחד הימים, כאשר החזיר את בנו לגרושתו, פתחה צ'רניאק את דלת מכוניתו, סיננה כלפיו מספר קללות וירקה בפניו.

היועץ המשפטי לממשלה החליט כי אין מקום לפתוח בחקירה, בין השאר לאחר שבפרקליטות הגיעו למסקנה כי לא ברור אם השופטת אכן ירקה לעברו של רטהאוז, או שרק ביצעה "תנועת יריקה כביטוי ללעג ובוז, אשר איננה מהווה תקיפה על פי לשון החוק". עוד נקבע, כי הדברים שאמרה לרטהאוז היו "תוצאה כמעט בלתי נמנעת של הליכי גירושין בעלי אופי דומה, ואין לפיכך לראות בדברי המשיבה בנסיבות איום או סחיטה באיומים". רטהאוז גם טען כי צ'רניאק השפיעה על המשטרה שלא לבטל את כתב האישום נגדו, וכי אין לייחס לזכות השופטת את העובדה שבתה ציינה בפני החוקרים שהיא בת של שופטת.

נדחתה עתירה נגד שופטת מצד חותנה: ”ירקה עלי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully