וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כושר קרבי: הקומנדו הימי השיג את סיירת מטכ"ל

28.2.2013 / 19:50

הצנחנים במקום הראשון בין חטיבות החי"ר, לוחמי חיל הים גברו על השריון, הכלבנים השיגו את הסיירות ולוחמות פיקוד העורף הן בעלות הכושר הטוב ביותר. מי המח"ט המוביל?

תוצאות מפתיעות בתחרות הכושר הקרבי של יחידות צה"ל: הקומנדו הימי (שייטת 13) עקפה את סיירת מטכ"ל בקטגוריית היחידות המיוחדות. לוחמי ספינות הטילים משייטת 3, שבאופן טבעי אינם מתחזקים את הכושר הגופני על הספינות זכו במקום הראשון בתחום המערך המתנייע. הפתיעו לרעה: יחידת העילית של חיל האוויר שלד"ג ויחידת הפעלת הסוכנים 504 שהחליטו לא לקחת חלק בתחרות.

אימון צנחנים לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה, נובמבר 2012. דרור עינב
הראשונים בין החי"רניקים. לוחמי הצנחנים/דרור עינב

בשונה מן העבר, על התחרות שהתקיימה היום (חמישי) במכון וינגייט קיבלו 68 היחידות המשתפות התראה בסך הכל לפני שבוע וחצי, ולא חודש וחצי מראש כפי שהיה נהוג עד כה – זאת במטרה לנטרל כל ניסיון לשפר את כושר החיילים רק עבור התחרות. במסגרת התחרות מבצעים הלוחמים והמפקדים ריצת ניווט, ריצה קרבית עם אלונקות, ירי לאחר מאמץ, קרב מגע, בוחן ימי וריצת מפקדים. קצין בכיר בזרוע היבשה ציין כי בניגוד לשנים קודמות, כל התחרויות נעשו עם ציוד קרב מלא, גם ריצת המפקדים וריצת הניווט.

ולהלן התוצאות: בבית היחידות המיוחדות זכתה כאמור שייטת 13 במקום הראשון, כשהיא עוקפת את יחידת העילית סיירת מטכ"ל שהגיעה "רק" למקום השני. סגן אביב, קצין בשייטת 3, סיפר: "תוך זמן קצר, הגענו לרמת מיומנות, מקצועיות וכושר ברמה הגבוהה והנדרשת להשגת המקום הראשון, וזאת על אף שעות הפעילות המבצעיות הרבות בים, והחוסר בשעות אימון על היבשה במהלך השנה. איכות האנשים, המוטיבציה, הרצון והנחישות הם אלו שהובילו אותנו לזכות במקום הראשון".

את המקום השלישי תפסו לוחמי יחידת מגלן, במקום הרביעי יחידת אגוז, במקום החמישי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה. למקום השישי הגיעה יחידת 669 של חיל האוויר שהפתיעה לרעה, ובמקום השביעי מוקמו לוחמי יחידת המסתערבים דובדבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ מעניק את הגביע למח"ט צנחנים אלוף-משנה אמיר. דובר צה"ל
הרמטכ”ל רב-אלוף בני גנץ מעניק את הגביע למח”ט צנחנים סגן אלוף אמיר ברעם/דובר צה"ל

בבית חיל הרגלים זכתה חטיבת הצנחנים במקום הראשון, גבעתי הגיעה למקום השני, גולני למקום השלישי וחטיבת כפיר במקום הרביעי. למקום החמישי הגיע בית הספר למקצועות החי"ר שליד ירוחם, ובמקום השישי והמאכזב חטיבת הנח"ל. במסגרת תחרות חיל הרגלים נבדק הכושר הגופני של מפקדי חטיבות החי"ר, ולמקום הראשון הגיע מח"ט הצנחנים, אלוף-משנה אמיר ברעם, עם ציון 100 עגול, כשמיד אחריו ממוקם מח"ט גולני יניב עשור. למקום השלישי הגיע מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר לוי. במסגרת התחרות בין בסיסי האימונים החטיבתיים התברר שחיילי הבסיס של גולני הם בעלי הכושר הגבוה ביותר. למקום השני הגיעו חיילי בסיס חיל הים.

סטי"ל שייטת 3. דובר צה"ל
הפתיעו לטובה. ספינה של שייטת 3 של חיל הים/דובר צה"ל

במקום השני במערך המתנייע, אחרי לוחמי הסטי"לים, התמקמו חיילי בית הספר לאיסוף קרבי (מודיעין שדה) וחטיבה 7 של חיל השריון. בבית ב' באותה הקטגוריה, שחולקה לשני בתים, הגיע למקום הראשון בסיס האימונים החטיבתי של פיקוד העורף, אחריו התמקמו לוחמי הצוללות של חיל הים, ולמקום השלישי הגיע גדוד 76 של חיל ההנדסה.

בתחרות הקשה בין יחידות הסיור זכתה יחידת הכלבנים "עוקץ" במקום הראשון, חיילי גדס"ר צנחנים (גדוד המורכב מיחידות הסיור, העורב, החבלה והקשר החטיבתיות) הגיעו למקום השני, וחיילי גדס"ר גבעתי תפסו את המקום השלישי. גם נשים השתתפו בתחרות, כאשר למקום הראשון הגיעו לוחמות יחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, למקום השני הגיעו לוחמות מג"ב ובמקום השלישי מוקמו לוחמות האיסוף הקרבי.

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ מעניק את הגביע ללוחמים. דובר צה"ל
גנץ מעניק את הפרסים ללוחמים הזוכים/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully