וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סטי"ל מיירט טיל מתקדם באימון חיל הים

27.1.2013 / 15:15

שייטת 3 השלימה סדרת אימונים, בין היתר בשל החשש מטיל ה"יחונט" הרוסי שנמכר לצבא סוריה לאחרונה. קצין בכיר: "האמצעים על הספינה הופכים את המערכת לכיפת ברזל ימית"

צילום: דו"צ ,עריכה: יאיר דניאל

שייטת 3, שייטת ספינות הטילים של חיל הים, סיימה לאחרונה סדרת אימונים שבוצעו במשך מספר חודשים להעלאת הכשירות לאחר שצה"ל הכריז על מוכנות ללחימה כוללת בכמה גזרות. במסגרת האימונים, תורגלו תותחי ה"נוקמני" שנמצאים בקדמת הסטי"ל ביירוט מטרות אוויריות. כמו כן, תורגלה מערכת הלוחמה האלקטרונית מחדר ידיעות קרב (מי"ק) כדי לשבש את פעילות טילי האויב. קצין בכיר בשייטת 3, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "מערכת השליטה והבקרה של הסטי"ל השתפרה באופן משמעותי בשנה האחרונה. אנחנו מתקדמים מאוד בבניית התמונה הצה"לית באמצעותה אנחנו מקבלים מידע מזרועות ואגפים שונים בצבא וחדים יותר בניטור מטרות אויב בים".

סטי"ל שייטת 3. דובר צה"ל
"מערכת השליטה והבקרה של הסטי"ל השתפרה באופן משמעותי בשנה האחרונה"/דובר צה"ל

בשל התגברות האיומים במזרח התיכון על כלי שיט ולאחר התחמשות צבא סוריה בטיל ה"יחונט", טיל חוף ים רוסי על קולי המסוגל לפגוע במטרות ברדיוס של כ-300 ק"מ, החליט מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, לתרגל את ספינות הטילים של צה"ל בהתמודדות מול תכונות הטיל המתקדם. בצה"ל חוששים מאוד מהאפשרות שבתרחיש קיצון, עלול הטיל המתקדם ליפול לידי חיזבאללה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סטי"ל שייטת 3. דובר צה"ל
טיל ה"ברק 8" שנחשב לאחד המתקדמים בעולם ביכולת ליירט טילי ים/דובר צה"ל

בחודשים האחרונים בוצע הניסוי במסגרתו זיהתה ספינת הטילים של חיל הים את הטיל המאיים, שיגרה לעברו טיל "ברק" והשמידה אותו. "כלל ספינות הטילים בשייטת 3 עברו תרגולים רבים ויודעים להתמודד עם כלל האיומים וכלל המתארים במזרח התיכון בצורה טובה", הוסיף הקצין הבכיר בשייטת 3, "בניגוד למלחמת לבנון השנייה במהלכה נפגעה אח"י חנית ומערכת ההגנה כולל טילי ה'ברק' לא עבדו, אנחנו כיום יוצאים לים מנקודת הנחה שאנחנו תמיד מאוימים ומוכנים לכל אירוע. המכ"ם המתקדם, בשילוב שאר האמצעים שיש לנו על הספינה ויחד עם טילי ה'ברק' הופכים את המערכת לכיפת ברזל ימית שיודעת להגן על כלי השיט".

סטי"ל שייטת 3. דובר צה"ל
סטי"ל שייטת 3/דובר צה"ל

חיל הים בשילוב משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות מפתחים בשנים האחרונות את טיל ה"ברק 8" שנחשב לאחד המתקדמים בעולם ביכולת ליירט טילי ים. יצוין, כי הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ העניק לשייטת 3 את פרס הרמטכ"ל לאחר שנבחרה ליחידה המבצעית ביותר בצה"ל לנוכח היקף הפעילות בשנה החולפת בעיקר בתחום המודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully