וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים מבקש מהמטכ"ל: הגדילו מספר ספינות הטילים

8.7.2012 / 1:00

בכירים בחיל טוענים כי מספר ספינות הטילים הצטמצם מאוד בעשורים האחרונים, ולעובדה זו מתווספים שטחים גדולים של אסדות גז שיש להגן עליהן. "חיל הים לא רק מסייע ליבשה"

בכירי חיל הים נערכים להכרעה בתוכנית הרב שנתית של צה"ל ומבקשים מהמטה הכללי להגדיל את מספר ספינות הטילים כדי להגן על אסדות הגז ועל מנת להגיע לטווחים רחוקים, וכן לבחון הרכבת רקטות קצרות וארוכות לתקיפת מטרות ביבשה. בחיל זיהו את העברת האחריות לאבטחת אסדות הגז ואת ההתפתחויות בזירה הימית בציי האויב כנקודת מפנה.

לקראת הכרעות בהרכבת התוכנית הרב שנתית של צה"ל, "עוז", טען קצין בכיר בחיל הים כי "נדרשים מהלכים משמעותיים להעצים את יכולות החיל". הוא סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בחיל הים בוחנים אפשרות של רכישת רקטות קצרות וארוכות טווח כדי להתקין אותן על ספינות הטילים ולפגוע במטרות ביבשה. "יש הרבה דברים שעושים מהיבשה או מהאוויר וניתן לעשות אותם מהים. כל סוגיית החימוש שאני יכול להביא מהים ולפגוע בחוף נבחנת בצה"ל", אמר.

הטענות הנשמעות בחיל הים הן כי בצמרת צה"ל ובדרג המדיני מבינים כי החיל צריך לקבל תוספת כוח משמעותית ובתוך כך להרחיב את מספר ספינות הטילים שהצטמצם מאוד בעשורים האחרונים. "מתווסף לנו שטח ענק של אסדות גז, היום אני לא בנוי להתמודד עם זה", הוסיף הקצין הבכיר. "חסרים לנו עוד מספר כלי שטח כדי להפגין נוכחות ולתת תגובה. אנחנו צריכים כלי שיט עם יכולת שהייה בים לאורך זמן".

הוא הוסיף כי יש להרחיב את חיל הים במספר ספינות טילים נוספות: "הסטי"לים של החיל מדור 'סער 5' כבר לא צעירות, הן בנות למעלה מ-15 שנה ועברו את מחצית החיים שלהן. יש מגבלה לכמה אתה עוד יכול להוסיף עליהן בגלל גודלן והמערכות שלהן". לדבריו, "חיל הים צריך לא רק לסייע ליבשה אלא להשפיע עליה בטווחים הקרובים".

לקריאה נוספת:
בחיל הים נערכים לסגר ימי של חיזבאללה על ישראל
ההרוגים בתאונה ליד ראשון לציון - קצינים בחיל הים
גדוד חרב תירגל לחימה: "חיזבאללה נערך למלחמה"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully