וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרבות ביחסים: ביקור נדיר של הצי הסיני בישראל

14.8.2012 / 1:15

למרות משבר עסקת מטוס הפלקון והיחסים שידעו עליות ומורדות, הסינים מבקשים להדק את הקשר עם צה"ל, גם באמצעות הביקור. גורם ביטחוני: "שיתוף הפעולה מתואם עם האמריקאים"

צילום: דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן

ספינות טילים של הצי הסיני עגנו אתמול (שני) בנמל חיפה כאורחים של חיל הים הישראלי, ואת פניהם קיבל מפקד בסיס חיל הים בחיפה, תא"ל אלי שרביט. הספינות הסיניות ובראשן סגן מפקד הצי הסיני הצפוני, ראדם יאנג ג'ון פיי, הגיעו במסגרת ציון 20 שנות שיתוף פעולה בין החילות. במהלך הביקור יתארחו הסינים בבית הספר לחובלים, ויקבלו סקירה אודות הפעילות ומסלול ההכשרה. לאחר מכן יניחו זר לזכר הנספים בשואה ב"יד ושם" ויסיירו באתרים שונים ברחבי הארץ.

בחודש מאי ביקר הרמטכ"ל בני גנץ בסין, כששיאו של הביקור נרשם בעת פגישתו עם סגן נשיא סין, שי גינפינג, במהלכה קרא סגן הנשיא לצבאות של שתי המדינות להגביר את שיתוף הפעולה ולקדם את היחסים בין המדינות. סגן הנשיא ציין באותו הביקור כי יחסי הידידות ושיתוף הפעולה בין סין לישראל לא ישרתו רק את האינטרסים הבסיסיים של שתי המדינות ושני העמים, אלא גם את היציבות והשלום במזרח התיכון.

סגן הנשיא רמז באותו מפגש על הציפייה הסינית להידוק היחסים, למרות ההגבלות האמריקאיות, ואמר כי שני הצבאות צריכים לעשות מאמצים גדולים לשתף פעולה וללמוד אחד מהשני. לפי סוכנויות הידיעות הסיניות, הרמטכ"ל אמר כי הצבא הישראלי יעשה מאמצים רבים עם הצד הסיני כדי לקדם את הקשרים בין שני הצבאות.

ספינות טילים של הצי הסיני עגנו היום בנמל חיפה כאורחים של חיל הים הישראלי, אוגוסט 2012. דובר צה"ל
תא"ל אלי שרביט מקבל את פני האורחים מסין/דובר צה"ל

גורם ביטחוני בכיר, אמר אתמול כי בצל המתיחות בין סין לארה"ב, ועל רקע עסקת מטוס הפלקון שבוטלה בשנת 2000 בשל וטו אמריקאי, ש"כל הקשר ושיתוף הפעולה עם הסינים מתואם עם האמריקאים. הוא לא מבוסס על מכירת טכנולוגיות אלא קשר שמבוסס על הערכה והחלפת מידע מקצועי". הגורם הוסיף והתפעל מן הצבא הסיני ואמר כי "מדובר באחד הצבאות הגדולים בעולם וניתן ללמוד ממנו רבות. צה"ל זוכה להערכה רבה מהסינים".

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עוד בנושא
ביקור היסטורי - ומתוח: גנץ יצא לבקר בסין
תיעוד ראשון, מהחלל: נושאת המטוסים של צבא סין
התחממות ביחסים: רמטכ"ל צבא סין יבקר בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully