וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים: רמטכ"ל צבא סין יבקר בישראל

הרמטכ"ל הסיני צ'ן בינגדה יגיע לביקור היסטורי בישראל וייפגש עם שר הביטחון ברק וצמרת צה"ל. במערכת הביטחון הדגישו כי על אף החשיבות המיוחסת לביקור אין כוונה לדון על עסקאות נשק

הרמטכ"ל בני גנץ יארח בישראל ביום ראשון הקרוב את רמטכ"ל צבא סין צ'ן בינגדה, לביקור ראשון מסוגו, שיימשך מספר ימים. במהלך הביקור יפגוש בינגדה מפקדים בכירים בצה"ל, יסייר בבסיסים ויקיים פגישת עבודה ושיחה אישית עם שר הביטחון, אהוד ברק, עמו נפגש לפני חודש בסין. במערכת הביטחון ציינו כי על אף הסירוב של ישראל לבצע עסקאות נשק עם צבא סין, קיימת בין הצדדים הערכה רבה.

גורם ביטחוני הסביר כי "ראינו בביקור של שר הביטחון בסין את ההערכה הרבה שהם רוכשים לעם היהודי. הם ציינו כי הם רואים את מספר זוכי פרס הנובל מהעם היהודי כתעודת כבוד. סין היא מעצמה שלא ניתן להתעלם ממנה והיא בעלת חשיבות אסטרטגית". בימים אלו מקיימת התעשייה האווירית מגעים עם הממשל הסיני למכירת מטוסי מנהלים מסוג 'גולפסטרים' לצרכים אזרחיים. עם זאת בישראל רואים בדאגה את עסקת הענק שמקדמת סין עם אירן, במסגרתה היא תרכוש נפט ותשלם במוצרים אזרחיים, תוצרת סין.

יחסי ישראל-סין ידעו בעשור האחרון עליות ומורדות, אך נקלעו למשבר של ממש בשל שתי עסקאות ביטחוניות שבוטלו בהתערבות הממשל האמריקאי: העסקה הראשונה, שנרקמה בשנת 2000, כללה מכירת מטוס ביון מסוג 'פלקון' ובשנת 2004 ניסו במערכת הביטחון לסכם עם הסינים על השבחת מטוסים לא מאוישים מסוג 'הארפי'. העסקאות נתקלו, כאמור, בהתנגדות מוחלטת מצד משרד ההגנה האמריקאי.

בשנת 2007 החלו היחסים להפשיר עם ביקורו בסין של ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט, שלווה בביקור של השרה ציפי לבני. לפני כשנה הגיע לישראל מפקד חיל הים הסיני והביקור הוגדר כמוצלח. שר הביטחון ברק ערך ביקור בסין בסוף חודש יוני, ביקור ראשון של שר ביטחון ישראלי בסין מזה כעשור. במהלך ביקורו נערכו המגעים הראשוניים לקראת ביקור הרמטכ"ל הסיני בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully