וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירות מובחרות? 7 שעות שינה וזמן לתפילה בגיבוש

26.12.2012 / 12:27

בצה"ל החליטו על רפורמות בימי המיון ליחידות העילית, בעיקר כדי למנוע סיכון מיותר למשתתפים. בין היתר יתבצעו גיבושים "רזים" בחודשי הקיץ, ויוסרו תרגילים פיזיים מיותרים

רפורמה בגיבושים ליחידות המיוחדות של צה"ל: הצבא הודיע על שורת שינויים בימי המיון למועמדים לשירות ביחידות העילית. בין היתר הוחלט כי יצומצם המאמץ הפיזי בחלק מהגיבושים, במיוחד באלו המתקיימים בקיץ, וכי כל המשתתפים יזכו לשבע שעות שינה. עוד הוחלט כי כל הגיבושים לסיירות החי"ר יתבצעו באופן אחיד. "רוצים את המיון הטוב ביותר במינימום סיכון", אמרו בצבא.

מי שהוביל את המהפיכה הוא קצין חי"ר וצנחנים ראשי (מקחצ"ר) תא"ל איתי וירוב, ששם למטרה לקיים גיבושים התואמים את מטרת היחידה לצד הגברת איכותם ומניעת סיכון מיותר מהמשתתפים בהם. בשבוע שעבר כינס תא"ל וירוב את מפקדי הגיבושים של צה"ל והודיע להם על השינויים שיבוצעו, ואשר מבוססים על עבודת מטה שביצעו קודמיו בתפקיד: תא"ל יוסי בכר ותא"ל מיקי אדלשטיין. ההתאמה החדשה התקבלה בין היתר בעקבות מקרי מוות של בני נוער וחיילים בגיבושים - שהאחרון בהם אירע בגיבוש ליחידת יהל"ם של חיל ההנדסה, אז מצא את מותו יהושע חפץ.

על פי החלטת מקחצ"ר מעתה המתמיינים ישנו שבע שעות שינה בלילה באופן גורף, בשונה ממה שהיה עד היום. עוד הוחלט כי בכל גיבוש יהיה נציג של מקחצ"ר, שיוכל בעצה אחת עם המפקדה להורות על עצירת הגיבוש מסיבות שונות. בנוסף לכך הודיע תא"ל וירוב שכל גיבוש יהיה חייב את אישורו המקדים והפרטני.

תמונות מתוך גיבוש לצנחנים (צילום: עדי סגל דובר צהל). דובר צה"ל
יופחת העומס הפיזי במידת הצורך. גיבוש לצנחנים/דובר צה"ל

עוד נקבע כי במהלך חודשי הקיץ יתקיימו גיבושים "רזים" שנועדו על מנת להפחית את העומס הפיזי מהמועמדים שנמצאים תחת עומסי חום ואשר מעלים את האפשרות להתמוטטות ולהתייבשות. בעקבות תלונות רבות, הוחלט על הסרת תרגילים מגיבושים של יחידות עילית, שאין בהם קשר ישיר למשימת המיון ושבוצעו עד כה מסיבות מסורתיות. בין היתר בגיבוש לצוללות יוסרו מספר תרגילים פיזיים ויעברו שם להתמקד בתחום המנטלי שכולל עבודת צוות ועבודה בחללים סגורים.

ההקפדה תחול גם בזמני התפילות

עוד פרט משמעותי שיושם עליו דגש בצבא, הוא שסגלי הגיבושים יהיו מחויבים לעבור הכשרה והסמכה לתפקיד המיון. יצוין, כי בגיבוש ליחידת יהל"ם נמצא כי בעלי התפקידים הפיקודיים לא הוכשרו וחלקם אף מילא שני תפקידים מבלי שהוסמכו אליהם. בנוסף - הסיירות של חטיבות הנח"ל, גולני, גבעתי וצנחנים יקיימו מעתה גיבוש אחיד. כמו כן, מפקדי הגיבושים התבקשו על ידי הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ להקפיד על זמני התפילות בגיבוש.

"עד היום היו מספר רב של סוגי מיון. ההתאמה היחידה תהיה לסביבה בה יבוצע הגיבוש והמתקן בו הם פועלים", הסביר קצין בכיר בזרוע היבשה והתריע, "הפיקוד הבכיר עשוי לאשר את הגיבוש, אבל בדרגי השטח יכולים להיעשות דברים אחרים - לכן אנחנו נבצע בקרה ואכיפה. במקרים חריגים מאוד לא נהסס לעצור את הגיבוש. אנחנו רוצים את המיון הטוב ביותר במינימום סיכון. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו משתמשים באפקטיביות במוטיבציה האדירה של הנוער שעולה מדי שנה".

למרות חשיבותו של כינוס ההדרכה הנוגע לרפורמה, בחרו יחידות שונות לא להתייצב אליו. חלק מהיחידות המיוחדות כמו סיירת מטכ"ל, הצוללות ויחידות נוספות שלחו מפקדים זוטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully