וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי פיזם ערערה: "נשפטתי לא על בסיס ראיות"

גלעד גרוסמן

28.2.2013 / 18:20

אמה של רוז, שהורשעה בשידול לרצח בתה לפני ארבע שנים וחצי ערערה על הרשעתה בטענה ששיקולי מוסר, ולא חומר ראיות הובילו לכך ולעונש החמור. "חזקת החפות לא עמדה לה"

"שיקולי מוסר אינם יכולים להחליף מקומן של ראיות" - כך נכתב בנימוקי הערעור שהגישה היום (חמישי) מארי פיזם, אשר מרצה מאסר עולם לאחר שהורשעה בשידול לרצח בתה רוז, לבית המשפט העליון. "הביקורת הקשה כנגד מעשי מארי וסטייתה החריגה מדמות האם כפי שהיא נתפסת בחברה הישראלית אינם יכולים למלא חלל ראייתי, הם אינם יכולים לגזול ממנה את זכותה הבסיסית לנהל את משפטה מנקודת מוצא של חפות ולא של אשם".

רוז בת הארבע נרצחה לפני כארבע שנים וחצי, וגופתה הושלכה למי נחל הירקון בתל אביב. לפני כשנה וחצי נידונו אמה וסבה, רוני רון, למאסר עולם בגין הרצח. בערעור, שהוגש באמצעות עורכות הדין רויטל סויד ומרב גרינברג, נטען כי בית המשפט המחוזי שגה שהרשיע את פיזם, וכי העובדה שהיתה אם בעייתית, לא מצדיקה מאסר עולם.

"הפרשה נשוא הערעור שבפנינו הינה מן הטרגיות והקשות שידענו בחברה הישראלית בכלל ובעולם המשפט. תחושות קשות ומורכבות מתעוררות בכולנו כתוצאה ממוות כואב ומיותר של ילדה רכה בשנים, ומהסיפור העגום וקורע לב העומד כתפאורה אילמת לנפשות הפועלות בו, סב ואם שהקימו תא משפחתי חריג ויוצא דופן, שתי אחיות קטנות, וילדה קטנה אחת, רוז בת הארבעה, שביום קיצי אחד, נמשתה גופתה, בתוך תיק אדום, ממימי הירקון", נכתב בנימוקים.

רוז פיזם. חטיבת דובר המשטרה
"ביום קיצי אחד, נמשתה גופתה בתוך תיק אדום ממימי הירקון". רוז פיזם/חטיבת דובר המשטרה

לטענת עורכות הדין, העובדה שפיזם – נוצרית-קתולית, אזרחית צרפת, שמצויה בקשר זוגי "סבוך ומעוות" עם אבי בעלה - יצרו תחושות של ניכור והזרה כלפיה. לכך הצטרפה העובדה שלא היתה מסוגלת להתמודד עם גידול בתה והחליטה לוותר עליה. ואולם, אין בכך כדי להרשיעה. "התנהלותה הבעייתית מובילה להרהורים נוקבים הנוגעים לאחריות הורית, מוסר, חובותיה של אם כלפי ילדה וקדושת המשפחה", נכתב בערעור, "אך שיקולי מוסר אינם יכולים להחליף מקומן של ראיות".

פיזם מטילה את האשמה על הרצח על רון בלבד. "היא לא פעלה מעולם למציאת פתרון בלתי חוקי לבתה, לא דחקה במערער למצוא פתרון מעין זה, כל שכן לא רצתה במות בתה ולא צפתה את התרחשותו. היוזמה להמית את בתה וביצוע המעשה מתחילתו עד אחריתו נעשה על ידי המערער בלבד ללא שיתופה או מעורבותה, ואף לאחר ביצוע המעשה לא דיווח לה המערער על דבר מותה של בתה", נכתב בערעור. לטענת פיזם, בינה לבין רון היו יחסי תלות מוחלטים, לצד יחסי אהבה מצדה של פיזם ואלימות מצדו של רון, לכן היא לא היתה מסוגלת לשדל את רון לרצוח את רוז.

לפני כחודשיים וחצי הגיש רון את נימוקי הערעור שלו. לטענתו, פיזם היא שרצחה לבדה את רוז. הוא הכחיש כי גרם למותה של רוז, אף שהודה בכך בעבר. הוא טען עוד כי הודה בכך שהרג את רוז בעקבות לחצים קשים מצד החוקרים. בין השאר, הוא אמר כי לאחר מעצרו הובאו שתי בנותיו לתחנת המשטרה, וכחלק מפעולת חקירה הושמו הבנות בחדר הסמוך לחדר בו הוא נחקר ולכן הוא נאלץ תוך כדי חקירתו לשמוע את שתי בנותיו בוכות וצווחות ללא הפסק. כמו כן, הוא טוען שהופעלה נגדו אלימות פיזית קשה שכללה מכות, בעיטות, יריקות, הטלת שתן על פניו וגופו, איומים ואיזוק הדוק יתר על המידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully