וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות בשכונה השלווה בראשל"צ: "הפכנו להארלם-לנד"

בשכונת קריית ראשון שבה אירע הפיצוץ הבוקר סיפרו כי כמה עבריינים שגרים באזור הם האחראים להפרת השקט. "כולם רואים אבל שותקים מפחד לנקמה. זה חייב להיפסק"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

תושבי שכונת קריית ראשון בראשון לציון מיואשים. הבוקר (חמישי) זעזע את השכונה רעש פיצוץ המטען במכונית שבו נהרגו שמוליק דוד, בן 28 ממודיעין, ואלכס לרנר, בן 24 מראשון לציון, שהמשטרה חושדת כי עבדו עבור משפחת אברג'יל. התושבים אובדי עצות נוכח הפגיעה בשמה הטוב של השכונה. לטענתם, כמה עבריינים שגרים באזור אחראים להפרת השקט ולסיכון חיי העוברים ושבים בתחומיה.

שני הרוגים בפיצוץ ברכב בראשון לציון, פברואר 2013. דרור עינב
כמה עבריינים שגרים באזור אחראים להפרת השקט. זירת הפיצוץ/דרור עינב

רמז לחשש בשכונה התקבל כאשר התושבים ביקשו להתראיין בעילום שם. "אני עוזבת את השכונה. אני לא גרה פה הרבה זמן, אבל אני לא מוכנה לגור במקום כזה", אמרה אחת התושבות בסערת רגשות לאחר מקרה נוסף של חיסול חשבונות בין עבריינים שזלג לשכונה. אלא שבקריית ראשון טוענים כי הזליגה אינה מקרית, וכי העבריינים לא מגיעים מבחוץ, אלא "מטופחים" בה מבית. "כמה עבריינים שגרים בשכונה, חלקם בני טובים, הפכו את השכונה להארלם-לנד ממש", סיפר אחד התושבים. "היו פה גניבות אופנועים, סמים ופריצות לדירות. יש פה מקלט באחד הבניינים שהם היו מתעסקים בו, ובטח היו מחביאים שם דברים", הוא הוסיף.

שכן אחר סיפר דברים דומים, לפיהם מדי שישי נפגשים אותם צעירים בחניה שבה אירע הפיצוץ. "כל שישי הם פה, מתכנסים פה, מדברים, בטח מתכננים דברים, וכולם רואים אבל שותקים מהפחד שיתנקמו בהם". שכנה אחרת מיהרה להתערב, והדגישה כי "אפשר לראות אותם בשעות 1-2 בלילה יושבים ומדברים ברחוב, מגלגלים צינגלה ומעשנים בלי שום חשש. אחד מהם נחשב לבורר וכל הזמן אפשר לראות את הצעירים מגיעים אליו ומדווחים לו על מה שקורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שני הרוגים בפיצוץ ברכב בראשון לציון, פברואר 2013. דרור עינב
"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו היו שם ילדים"/דרור עינב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשש השכנים נובע לא רק מהפגיעה באיכות חייהם ומהסכנה הממשית שעדות לה התקבלה היום, אלא גם מההשפעה על ילדיהם. "הפחד הגדול ביותר זה שהילדים יכולים להיפגע מזה", הסבירה תושבת המקום. "הם מסתובבים פה חופשי, משחקים, וילדים היו יכולים להיות ליד האוטו כשזה קרה ולהיפגע". לדבריה, "הייתי בעבודה, ואיך ששמעתי שזה קרה, התחלתי מיד לבדוק אם הילדים לא באזור והכל בסדר איתם. זה פחד אלוהים. יש פה בדיוק ליד החניה צהרון, והמזל היה שזה קרה מוקדם יותר והצהרון נפתח רק ב-14:00, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם ילדים היו שם".

לדברי השכנים, הכל החל כשאותה חבורה הייתה בתיכון. "כשהם היו בני 17-16 היו כמה ילדים שנשרו מהלימודים והחלו להסתובב ולעשות שטויות. הם התחילו לפרוץ לדירות, להתעסק עם סמים, וככה זה התפתח. לאחר מכן, כשכל החברים התגייסו לצבא, לא היה להם מה לעשות, והם ישבו כל הזמן על הברזלים ולאט-לאט הידרדרו והתחברו יותר ויותר לפשע. ככה הם התחברו לעבריינים יותר רציניים והפכו לחיילים שלהם. תבין, 99% מהילדים פה בחוגים ועושים עם עצמם כל הזמן דברים חיוביים, ורק קבוצה קטנה כזו הורסת את כל האווירה".

"אומרים לנו שזה בטיפול"

התקרית הקטלנית היום הזכירה לתושבים את ניסיון החיסול שאירע לפני כשנה בשכונה. איש לא נהרג בו, אולם הצלקת עודנה פתוחה. "לפני שנה גם היה הרבה לחץ", סיפר אחד השכנים. "לפני כמה חודשים היה מקרה נוסף שרדפו אחרי אחד הצעירים וירו לו ברגל. אחר כך הוא ישב בעצמו בכלא על כל מיני עבירות. זה ממש לא פשוט כי אנחנו חיים פה ומתנהלים, כרגיל ואתה לא יודע אם לא ייפגע בטעות סתם אדם תמים".

שני הרוגים בפיצוץ ברכב בראשון לציון, פברואר 2013. דרור עינב
שני הרוגים בפיצוץ ברכב בראשון לציון, פברואר 2013/דרור עינב

ומה בשגרה? לדברי השכנים, השכונה מתנהלת כרגיל, אבל משתדלת לא להתעסק בנושא. "תראה, יש פה אנשים ממש ברמה", ציין תושב. "יש פה תושבים שגרים בשכונה 30 שנה ולא רוצים לעזוב כי זו שכונה מאוד טובה. אחד עוזר לשני, וזו ממש קהילה. יורדים לגני המשחקים ברחוב ומתראים הרבה אחד עם השני, וזה ממש מקסים. אי אפשר להגיד שאין חשש, אבל אנשים לא רוצים לעזוב". שכנה אחרת הוסיפה: "אתה מתנהל רגיל, אבל אתה מכיר את האנשים האלה ופוגש אותם כל הזמן, וזה מפחיד".

התושבים הביעו היום ציפייה שהמשטרה תפעל ביתר נחישות ותאפשר להם לחזור לחיים נורמליים. לטענת אחד מהם, "התלוננו פה לפעמים, אבל המשטרה אומרת שהיא יודעת מי הם ומה קורה וזה בטיפול. בפועל לא קורה שום דבר. אנחנו מצפים שהם יעשו פה עבודה יותר יסודית וישחררו אותנו מהעניין הזה. למה אדם כמוני שמשלם מסים וחי בשכונה איכותית צריך לקבל טיפול של שכונה בדרגה ז'? למה אנחנו צריכים לעזוב פה בגלל הפחד והחשש? זה צריך להיפסק".

לאט-לאט חוזרת השכונה לשגרה. המשטרה סיימה את עבודתה במקום, והתושבים שבו להסתובב בפארקים באזור. סקרנים מגיעים למקום הפיצוץ ובוחנים את השאריות שנשארו במקום. כעת מקווים התושבים שלא ייאלצו להתמודד עם מקרים נוספים כמו זה שקרה היום, ושיוכלו להמשיך לנהל אורח חיים רגיל כמו בכל שכונה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully