וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הכנופיות בפתח תקווה: "עבריינים ברחובות"

31.12.2012 / 0:19

תושבי שכונת עמישב שם אירע מוקדם יותר פיצוץ ממנו נהרג גבר המוכר למשטרה מספרים על חשש להסתובב ברחובות בשעות החשכה. מדובר בפיצוץ השלישי בתוך חודש וחצי בלבד

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

הפשע חוזר לשכונת עמישב בפתח תקווה? אמש (ראשון) מת מפצעיו גבר בן 45 המוכר למשטרה מפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע ברחוב קהילת שיקגו בעיר, ותושבים רבים המתגוררים בסמוך מספרים על תחושות הפחד, שכן מדובר בפיצוץ השלישי שמרעיד את העיר השקטה בדרך כלל. תושב השכונה סיפר לוואלה! חדשות כי מדי ערב נצפים עבריינים מסתובבים ברחוב. "הם שותים אלכוהול ומקללים", סיפר, "מפחיד כאן ולכן אני לא נותן לילדים שלי להסתובב לבד בחוץ בשעות הערב".

מאבקי העולם התחתון בפתח תקווה - כותרות אחרונות:
חיסול בפתח תקווה: הרוג מפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע
בן 34 נפצע בינוני מפיצוץ מטען בחניון בפתח תקווה
חשד לניסיון חיסול באוקטובר: פצוע בינוני-קשה בפתח תקווה

ניסון חיסול בפתח תקווה, דצמבר 2012. בן קלמר
האופנוע צמוד לגדר המתנ"ס, הערב/בן קלמר

ואכן, הפיצוץ שהחריד את המתנ"ס הצמוד הוא המשך לשורה של פיצוצים שהמשטרה מייחסת למלחמת כנופיות המתקיימת בפתח תקווה בתקופה האחרונה סביב מאבקי שליטה של העולם התחתון. כמו את החקירות הקודמות, גם את הפיצוץ האחרון יחקרו חוקרי ימ"ר מרכז כחלק מהמאבק בפשיעה המאורגנת. אולם, את התושבים זה לא מספק ורבים מפנים אצבע מאשימה לעבר המשטרה שלדבריהם לא עושה די בכדי למנוע או לכל הפחות להגביר את האבטחה.

אחד מתושבי השכונה סיפר כי בעבר הרחוק תופעות עברייניות היו נפוצות, אולם לאחר הפסקה של מספר שנים, בתקופה האחרונה חלה עלייה שוב באירועים האלימים. "הצבת מצלמות אבטחה באזור היו יכולות למנוע מקרים כאלו", מעריך התושב, "אולי עכשיו אחרי החיסול הזה, סוף סוף ימקמו מצלמות בשכונה כדי שיוכלו להילחם בצורה טובה יותר בפשע". תושב נוסף מספר שבנו רכש דירה במרחק שני רחובות ממקום הפיצוץ, אולם הוא לא מאמין שהבן יעבור להתגורר במקום. לדבריו, "המשטרה לא פועלת מספיק למנוע את האירועים האלו. היו יכולים להגביר את הסיורים בשכונה אבל הם לא עושים זאת והמצב יישאר כמו שהוא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בן 34 נפצע באורח בינוני מפיצוץ מטען חבלה בחניון בפתח תקווה, 24 בדצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"התופעה חזרה". מקום הפיצוץ בו נפגע גבר בן 34 בשבוע שעבר/נמרוד סונדרס

החיסול אמש מצטרף כאמור לשני מקרים נוספים שאירעו במהלך החודש וחצי האחרונים בפתח תקווה. בשבוע שעבר נפצע גבר בן 34 המוכר למשטרה באורח בינוני מפיצוץ שאירע בחניון ברחוב רמב"ם בעיר. הפצוע טופל בזירת האירוע ובהמשך פונה לבית החולים בילינסון. בחודש אוקטובר נפצע גבר כבן 30 המוכר למשטרה באורח בינוני-קשה בעקבות פיצוץ של מטען חבלה בלובי של בניין מגורים ברחוב אסירי ציון בעיר.

סמוך לשעה 20:30 הערב התפוצץ המטען שהוצמד כאמור לאופנוע ברחוב קהילת שיקגו. מצבו של הגבר שלאחר מכן מת מפצעיו הוגדר תחילה אנוש, וצוות מד"א פינה אותו לבית החולים בילינסון שם נאבקו הרופאים על חייו. ליאורה פסקר, ששהתה בעת הפיצוץ במתנ"ס הסמוך למקום סיפרה כי כעשר דקות לאחר כניסתה למקום נשמע הפיצוץ. "מיד נכנסו והרגיעו אותנו שלא קרה כלום, אבל חשדתי שמא הרכב שלי נמצא בסמיכות למקום הפיצוץ", שחזרה. "כשיצאתי החוצה וראיתי את מכבי האש הבנתי שאכן רכבי נפגע. היה לי מזל גדול כי אילו הייתי מתעכבת כמה דקות בתוך הרכב הייתי נפגעת באופן ודאי בצורה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully