וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם חדש: תלמידים יעקבו אחר מסלול נדידת ציפורים

28.2.2013 / 3:01

משרד החינוך יפעיל החל משנת הלימודים הבאה את המיזם, במסגרתו ילמדו התלמידים על הציפורים ויתכתבו עם עמיתיהם ברחבי העולם. "לומדים גיאוגרפיה, טכנולוגיה ומדעים במקביל"

לראשונה, תלמידים יעקבו אחר ציפורים נודדות ברחבי העולם: החל משנת הלימודים הבאה יוביל משרד החינוך מיזם בינלאומי-חינוכי למעקב אחר ציפורים נודדות – בין היתר, עגורים, שלכים וחסידות - זאת במסגרת לימודי הליבה, מדע וטכנולוגיה. במיזם ייקחו חלק גם תלמידים מאיטליה, מפינלנד, מספרד, מסקוטלנד, מאנגליה, מהולנד, מגרמניה, מארצות הברית ומאסטוניה. משרד החינוך יפעיל את המיזם במתכונת ניסיונית בקרב כמאה בתי ספר בצפון הארץ, ובהמשך ירחיב אותו ליתר בתי הספר ברחבי הארץ.

במסגרת התכנית, יעקבו תלמידים בכיתות ה', ו', ח' ו-ט', אחר מסלול נדידתן של ציפורים מזנים שונים, יכינו עבודת חקר בנושא, יתכתבו עם תלמידים ממדינות אחרות ואף יבקרו באתרי צפרות כמו אגמון החולה ושמורת אפק. התלמידים יעקבו אחר הציפורים באמצעות משדרים שנמצאים על גבן ובאמצעות טכנולוגיית ג'י פי אס. המידע שנאסף יועבר אל פורטל אינטרנט גדול, אשר ישמש כמאגר למידה לבתי הספר למשרד התיירות ומשרד המדע.

ד"ר עופר רימון מנהל מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, ומי שמוביל את הפרויקט, סיפר לוואלה! חדשות כי "בתחילת החודש נערך פה כנס של חוקרים מכל העולם בו יצרנו קשרים בין חוקרים ממדינות שונות בתחום נדידת ציפורים והרעיון הוא שילדים ממדינות שונות ידברו ביניהם ויעקבו אחר הציפורים. למשל, אם אנחנו מדינת מעבר בנדידה של העגורים מהארצות הקרות לחמות אז יש מדינות שמהן הם יוצאים או לשם הם מגיעים וזו הזדמנות נהדרת להחליף מידע בין תלמידים. אז, אם יש ילד בכל מדינה כזו, הם יכולים ממש לדבר ביניהם ולעקוב. הם לומדים גיאוגרפיה, טכנולוגיה ומדעים במקביל, וגם יוצרים תקשורת בין ילדים ממדינות אחרות".

רימון הוסיף, כי "בשנתיים האחרונות האצנו והעצמנו את הנושא של למידת חקר בתחומי מדע וטכנולוגיה כי אנחנו חושבים שלמידת חקר מדעית זה חשוב. כשילד עושה חקר הוא נכנס לתחום נשאב לשם ויש סיכוי שהוא יבחר את התחומים האלה מאוחר יותר בחטיבה העליונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully