וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מציג: בחינת בגרות בלימודי סייבר

ענת שלו

25.3.2012 / 13:41

תחום הלוחמה האלקטרונית ייכנס החל מהשנה הבאה לתכנית הלימודים. התלמידים יידרשו לבצע פרויקט גמר, והבגרות תהיה בהיקף של עשר יחידות, יחד עם לימודי מדעי המחשב הקיימים

החל מתחילת שנת הלימודים הבאה בספטמבר, תיפתח תכנית חדשה, אשר פותחה במשרד החינוך, המיועדת לקדם לימודי לוחמה אלקטרונית (סייבר) בבתי הספר התיכוניים. מנהל מדע וטכנולוגיה, יחד עם מומחי תוכן מאגף המודיעין והתעשייה ומטה הסייבר הצה"לי, עסוקים בפיתוח התכנית, אשר תיחשב לעשר יחידות לימוד מתוך סך יחידות הבגרות, ותהיה מיועדת לתלמידים מצטיינים.

התכנית מורכבת מלימודי מדעי המחשב, על פי מתכונת הקיימת כבר עכשיו בבתי ספר, בהיקף של חמש יחידות לימוד, יחד עם תוספת של חמש יחידות לימוד של הנדסת תוכנה בהתמחות סייבר, שהיא החידוש שמציעה התוכנית.

במשרד החינוך הסבירו כי מימד הסייבר הינו מרחב של מערכות ורשתות מחשב, בו נאגרים נתונים דיגיטליים ומתבצעת תקשורת מקוונת ואינטראקטיבית. "מימד הסייבר מאפשר למשתמשים בו לקיים דרכו אינטראקציה, להחליף רעיונות, לשתף מידע, לספק תמיכה חברתית ולקיים עסקים", הסבירו. "מימד הסייבר מהווה חלק משמעותי בחיי היום יום שלנו, ומכאן עולה החשיבות ללימודים אלה". במשרד הוסיפו כי היוזמה מתלווה לתכנית לאומית שמטרתה לקדם את לימודי מדעי המחשב, החל מגיל בית ספר יסודי וכלה בתוכניות שונות בחטיבת הביניים.

במסגרת התכנית, ילמדו התלמידים על אבטחת מידע, ויידרשו לבצע פרויקט גמר. הלימודים העיוניים ייעשו במקביל להתנסויות מעשיות, תוך דגש על אבטחת מידע במערכת הפעלה או ברשת מידע אחת לפחות. פרויקטים יכולים לעסוק, בין היתר, באבטחת מידע ובכתיבת אנטי וירוס. לשם ביצוע התכנית, תתקיים השתלמות מורים של משרד החינוך בהתמחות סייבר בחודשים הקרובים.

עוד בנושא
סקר חדש: ישראל הכי מוכנה למלחמת סייבר
כך המדינה נלחמת בהאקרים: מטה הסייבר בלי עובדים ותקציב
בקרוב: יועץ לאומי ללוחמת סייבר

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully