וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: גידול בלומדים במגמות הטכנולוגיות

על פי נתוני המשרד, בארבע השנים האחרונות חל גידול של אלף תלמידים במגמת הנדסת תוכנה ושל 600 תלמידים במגמת מכטרוניקה ורובוטיקה. "מנכ"לית המשרד: "זהו יעד מרכזי שהצבנו"

נתונים חדשים של משרד החינוך, שיוצגו היום (רביעי) בכנס שדרות לחברה, מלמדים על עלייה בשיעור התלמידים הלומדים במגמות העילית הטכנולוגיות המיועדות לתלמידים המצטיינים. כך, למשל, בארבע השנים האחרונות גדל מספר התלמידים במגמת הנדסת תוכנה בלמעלה מאלף תלמידים ומגמת מכטרוניקה (הנדסה בין-תחומית) ורובוטיקה גדלה ב-600 תלמידים. גם בלימודי אלקטרוניקה, ביו-טכנולוגיה ומגמת הנדסה מדעית חל גידול של מאות תלמידים. ראש מנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, ד"ר עופר רימון, צפוי להציג היום את הנתונים בפאנל שיתקיים בנושא בכנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החינוך הטכנולוגי סבל במשך שנים מקיצוצים. תלמידי תיכון בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

החינוך הטכנולוגי סבל במשך שנים רבות מגל קיצוצים רחב, אשר בא לידי ביטוי בפגיעה חדה בתשתיות ובשעות הלימוד. על פי נתוני המשרד, בשנת תשס''ח שיעור התלמידים שלמד חינוך טכנולוגי בישראל עמד על 33% בלבד (112,845 תלמידים), הרחק מממוצע מדינות ה-OECD, העומד על 43.8%. אולם מאז, כאמור, מספר התלמידים עלה, ובשנת הלימודים תשע"ב עמד מספר התלמידים בחינוך הטכנולוגי על 125,596, שהם 38% מתלמידי התיכון.

"ביקוש עצום בשוק העבודה לבוגרי המגמות"

כמו כן, נרשם גידול בהרשמה גם למגמות הטכנולוגיות האחרות הפתוחות לכלל התלמידים כגון: תקשוב, אמנויות העיצוב, תיירות ופנאי ומלונאות. כך, למשל, בשנת תשע"ב למדו 4,056 תלמידים במגמת תקשוב, לעומת 291 בלבד בשנת תשס"ט. במגמת תיירות ופנאי למדו בשנת תשס"ט 760 תלמידים לעומת תשע"ב, בה נרשמו 1,083 תלמידים למגמה.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ציינה כי "משרד החינוך רואה בהגדלת מספר התלמידים הלומדים במגמות אלו את אחד מיעדיו המרכזיים, זאת בשל הביקוש העצום שיש לבוגרי מגמות הטכנולוגיות בשוק העבודה ובשל חלקם בקידום הכלכלה והתפתחותה של מדינת ישראל. כמו כן המגמות הטכנולוגיות מאפשרות מענה לתלמידים בעלי יכולות מגוונות ותחומי עניין שונים, ולרוב אוכלוסייה זו זוכה להשתלבות מיידית בתפקידים נדרשים בצבא ובתעשייה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully