וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מסכמת שנה: זינוק בגניבת טלפונים חכמים

28.2.2013 / 0:01

עלייה של כמעט 50% נרשמה באירועי השוד, בעיקר של טלפונים חכמים. גידול ניכר חל גם בתיקים נגד נתינים אפריקאים. בתחום הסמים נרשמה ירידה, וכך גם בתאונות קטלניות

עלייה של כמעט 50% נרשמה בשנת 2012 במספר אירועי השוד בתל אביב – כך עולה מסיכום שנת העבודה של המשטרה. הסיבה לעלייה החדה נעוצה ככל הנראה בהתגברות התופעה של חטיפת הטלפונים החכמים – ה"סמארטפונים". בקרב בני הנוער חלה עלייה של 65% באירועי השוד. גידול משמעותי נרשם גם במספר התיקים שנפתחו לנתינים אפריקאים – 1,092 לעומת 753 בשנה שעברה.

אייפון 5. AP
חטיפת הטלפונים החכמים הביאה לזינוק במספר אירועי השוד שנרשמו/AP

הנתונים הוצגו אתמול (רביעי) באירוע סיכום שנת 2012. בין האירועים הבולטים שהוזכרו ניתן למנות פיגוע חבלני וירי טילים לעבר גוש דן בזמן מבצע עמוד ענן, התמודדות עם הפגנות המחאה החברתית בקיץ ושורת חיסולים בין כנופיות. עוד ציינו באירוע את פרשת התאומים שטולטלו, את רצח איש הדת היפואי גבי קדיס, את האונס בגן העיר ואת חקירת אתר ההימורים "דונבט".

משטרת תל אביב התמודדה בשנה החולפת עם 25 מקרי רצח, 16 מהם פוענחו. מדובר בנתון דומה לזה שנרשם בשנת 2011 – 19 פענוחים מתוך 26 מקרי רצח. כמו כן נרשמה ירידה של 10% בהתפרצויות לכלי רכב. בתחום הסמים הוצגה ירידה של 16% בתחום האחזקה והשימוש העצמי ושל 3% בעבירות הסחר והייבוא. ירידה של 6% הייתה בחשיפה של מעבדות לייצור סמים. בתחום התנועה נרשמה ירידה בכמות התאונות הקטלניות, עם 23 הרוגים, לעומת 37 אשתקד. כ-3,000 רישיונות נהיגה נפסלו בתחום המחוז, ו-2,000 כלי רכב הושבתו.

סוגיית המסתננים המשיכה כאמור להעסיק את משטרת מחוז תל אביב השנה. באירוע ציינו לטובה את בניית הגדר בגבול מצרים, אשר בלמה בצורה משמעותית את כמות הנכנסים. עם זאת, נרשמה כאמור עלייה חדה בעבירות השוד והאלימות. ההסבר לכך הוא מספרם הרב של מסתננים שהגיעו לעיר ב-2012, בשילוב תנאי המחיה שהפכו קשים יותר – דברים שהביאו ל"פשיעה הישרדותית", כהגדרת המשטרה.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול, הביע סיפוק באשר לתחום ההרתעה – המכונה במשטרה "הגדלת סיכויי העבריין להיתפס" – עם עלייה של 11% בכתבי האישום בשנת 2012, לעומת 2011. בעניין זה התגאו במחוז גם בנתוני החילוט, אשר הוצב כיעד המבטא אמצעי לפגיעה בתשתיות ארגוני הפשיעה. הסכום אותו חילט המחוז השנה עומד על 23 מיליון שקלים, מרביתם חולטו בפרשת "דונבט".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully