וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני רון מבקש הקלות: ישלים בגרות וילמד תקשורת?

גלעד גרוסמן

28.2.2013 / 0:01

הסב-הרוצח עתר לבית המשפט בבקשה לשנות הגדרתו כאסיר בעל סיכון גבוה וחשף טפח משאיפותיו לעתיד. הוא טען שהשלים קורס שליטה בכעסים והגדיר עצמו כ"אסיר חיובי, פעיל וממושמע"

מספסל הנאשמים לספסל הלימודים? רוני רון, המרצה מאסר עולם בגין רצח נכדתו רוז פיזם, מעוניין להשלים בקיץ כמה מבחני בגרות, שאחריהם יחל ללמוד לתואר ראשון בתקשורת באוניברסיטה הפתוחה. רון, המרצה את עונשו בכלא השרון, עתר אתמול (רביעי) לבית המשפט בבקשה לשנות את הגדרתו כאסיר בעל סיכון גבוה לבריחה – הגדרה שגוררת מגבלות שונות.

רוני רון ערער: "אמה של רוז היא הרוצחת". דניאל בוק
מבקש להשלים בגרות באזרחות, בתנ"ך ובהיסטוריה/דניאל בוק

הבקשה חשפה טפח מחייו מאחורי הסורגים ומתכניותיו לעתיד הקרוב. רון ציין תחילה כי שימש במשך כמה חודשים כתומך בתשלום באסירים חלשים שיש חשש שיתאבדו, וכעת הוא תומך סיעודי עבור אסיר בן 70. הוא הגדיר עצמו כ"אסיר חיובי, פעיל וממושמע", והוסיף כי הוא משמש כיום כ"אסיר חולייה" – כזה שיכול לצאת לעבודה ורשאי להסתובב באופן חופשי יחסית באגף שבו הוא כלוא ולסייע באחזקתו.

לפי העתירה, בתקופה האחרונה השלים רון בהצלחה קורס שליטה בכעסים, דבר שהוא חש שתרם לו רבות. בעתירה הציג רון גם את תכניותיו האקדמיות. לדבריו, הוא מתכוון להתחיל ללמוד בקרוב, וייגש בקיץ לבגרות באזרחות, בתנ"ך ובהיסטוריה. בסמסטר הבא הוא מקווה להתחיל ללמוד תקשורת באוניברסיטה.

כל אלה, לטענתו, מוכיחים כי הוא אינו במצב נפשי קשה, ולכן אין מקום להגדירו כאסיר בסכנת בריחה. הוא טען גם כי מדובר באפליה, שכן אסירים רבים אחרים שהורשעו ברצח אינם מוגדרים כבעלי סיכון גבוה לבריחה, ובהם גם בת זוגו לשעבר ו"שותפתו לכתב האישום", כפי שנכתב בעתירה, מארי פיזם.

לפני כחודשיים הגיש רון את נימוקי הערעור שלו לבית המשפט העליון. בערעורו הוא הכחיש כי גרם למותה של רוז, על אף שהודה בכך בעבר. לדבריו, הוא הודה בכך שהרג את רוז בעקבות לחצים קשים מצד החוקרים. בין השאר, הוא טען כי הופעלה נגדו אלימות פיזית קשה שכללה מכות, בעיטות, יריקות, הטלת שתן על פניו וגופו, איומים ואיזוק הדוק יתר על המידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully