וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ביטול חוק טל: המדינה תמשיך לתקצב הישיבות

25.2.2013 / 20:59

לפני כחצי שנה אושרו קריטריונים שאפשרו גם למי שקיבלו דחיית שירות לקבל הקצבה. היום פורסמה הצעה להארכת תוקפם והארגונים למען שוויון בנטל זועמים: "מחטף שערורייתי"

חוק טל בוטל, אולם הישיבות ממשיכות לקבל תקציבים: משרד החינוך פרסם היום (שני) הצעה להארכת תוקף הקריטריונים שמאפשרים למשרד להמשיך ולתקצב את הישיבות החרדיות, זאת למרות ביטולו של חוק טל ולמרות העובדה שתלמידיהן אינם מתגייסים. המשרד אישר את הקריטריונים לפני כחצי שנה על מנת להמשיך ולשמור על הסטטוס קוו עד שתתקבל חלופה ראויה לחוק. כעת, ערך משרד המשפטים שינוי אחד בקריטריונים והוחלט כי יקוזזו תקציביהם של תלמידים שלא יתגייסו לצה"ל. בשל השינוי חויב המשרד לפרסם מחדש את הקריטריונים על מנת שיהיה אפשר להגיש נגדם התנגדויות.

שר החינוך גדעון סער בחדר המצב של משרדו לקראת פתיחת שנת הלימודים. עומר מירון
משרדו חויב לפרסם מחדש את הקריטריונים על מנת שיהיה אפשר להגיש נגדם התנגדויות. סער/עומר מירון

הקריטריונים הקודמים להקצבות לישיבות התירו להעביר כספים רק למי שיש לו פטור מלא משירות צבאי או דחיית שירות על פי חוק טל. בעקבות ביטול חוק טל, פנו עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, ישראל חופשית, הפורום לשוויון בנטל וח"כ לשעבר רוני בריזון ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, לשר האוצר יובל שטייניץ ולשר החינוך גדעון סער בדרישה לעצור את ההקצבות ל-54 אלף תלמידי ישיבות ואברכים (מתוך כ-110 אלף בסך הכל). זאת, כיוון שאיבדו את מעמד דחיית השירות.

אולם עם אישור הקריטריונים לפני כחצי שנה, עדכנו הארגונים את העתירה נגדם בטענה כי מדובר בקריטריונים לא חוקיים. על פי הקריטריונים החדשים שאושרו בספטמבר לחצי שנה, יכולים לקבל הקצבות גם מי שקיבלו דחיית שירות בעבר. בכך מאפשרת הממשלה את המשך ההקצבות לישיבות כרגיל, למרות ביטול חוק טל. בעקבות העברת הקריטריונים החדשים, הוגשה עתירה מתוקנת שטענה שהם אינם חוקיים כיוון שהם מתירים להעביר כספים למי שאמור להתגייס ולא ללמוד בישיבה.

"הממשלה ממשיכה לרצות את המפלגות החרדיות"

בג"ץ הוציא לפני כחודש צו על תנאי המורה לממשלה לנמק עד יוני הקרוב מדוע לא ייפסקו ההקצבות למרות שבוטל החוק. למרות זאת, מתכוון משרד החינוך להאריך את תוקף הקריטריונים ופרסם אותם היום על מנת שניתן יהיה להגיש התנגדויות. בכוונת משרד החינוך לאשר את ההארכה כבר בתחילת השבוע הבא, אולם לטענת העותרים לא מדובר בזמן מספיק ונטען עוד כי הקישור שפורסם לנוסח הקריטריונים אינו עובד והנוסח אינו מופיע באתר המשרד. העותרים הודיעו שיפנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שימנע את הארכת תוקף ההקצבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פרקליטם של העותרים, עו"ד גלעד ברנע, ציין בתגובה ש"העובדה שבג"ץ הוציא צו על תנאי מלמדת שהחוקיות של התבחינים מוטלת לכל הפחות בספק. העובדה ששר החינוך גדעון סער מוכן עדיין לפעול כעושה דברן של המפלגות החרדיות, מעידה על כך שלא הפנים באמת את משמעות שלטון החוק".

מנכ"ל חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה ש"אפילו בימיה האחרונים הממשלה אינה משתחררת מההרגל המגונה, לרצות את המפלגות החרדיות בכל מחיר, כולל העברת תקציבים לתלמידי ישיבות שאמורים לשרת בצבא. זאת, גם לאחר האמירה הברורה של הבוחר בעד שוויון בנטל וממשלה אזרחית. יש לקוות שבג"ץ יעצור את שרץ ההקצבות. המחטף השערורייתי והבלתי תקין אינו מוסיף כבוד למשרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "אין מדובר בקריטריונים חדשים, אלא בהארכה מאחר שפג תוקפו של חוק טל ולא נקבע עד כה חוק חלופי. בתוך כך, נקבע בשיתוף עם משרד המשפטים להאריך בחצי שנה את התקנות הקיימות עד להסדרת הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully