וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מוסך בדרום עקץ את משרד הביטחון במיליונים

25.2.2013 / 18:43

משרד הביטחון חוקר חשד לעוקץ של מוסך בדרום, לאחר שאותרו אי סדרים בחשבוניות שהוגשו למשרד הביטחון תמורת טיפולים לכלי רכב של צה"ל בהיקף של מיליוני שקלים

בבדיקה שהחלה במשרד הביטחון בשבוע שעבר התברר כי חשבונות שהגיש מוסך באזור הדרום בעל היקף שירות גבוה עבור יחידות הצבא מעוררים חשד להונאה. הבדיקה הראשונית העלתה כי החשבוניות, בהשוואה למוסכים בעלי היקף שירות דומה, גבוהים באופן ניכר משאר המוסכים באותו קנה מידה. המידע בנושא הועבר לידי המשטרה הצבאית החוקרת, שמיקדה את החשד כי נגדים וקצינים קיימו קשר עם אנשי המוסך כדי להונות את משרד הביטחון.

לאחר שנאסף מידע פשטו חוקרי מצ"ח וגורמי חקירה נוספים על המוסך ואספו מסמכים הקשורים לפרשה. על פי החשד, קצינים ונגדים שלחו כלי רכב רבים לטיפולים תקופתיים, אף שלא היה צורך בכך. במקרים אחרים הנחו לכאורה את עובדי המוסך להחליף חלקים לכלי הרכב, אף שלא היו פגומים. החשד הראשוני נגד גורמים שונים בצבא כלל הערכה של קבלת כסף תמורת אותן פעולות.

גורם המצוי בפרטי הפרשה ציין כי אם החוקרים יצליחו לאמת את החשדות, מדובר לכאורה בהונאה של מיליוני שקלים שכן הטיפולים בכלי הרכב המדוברים יקרים מאוד, כך גם חלקי החילוף. בשלב זה הסתיימה חקירת מצ"ח ולא אותרו ראיות נגד החשודים בשירות הצבא, ותיק החקירה הועבר לידי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון כדי לחקור את הספק, קרי בעלי המוסך ועובדיו.

יופסק שיתוף הפעולה עם המוסך עד בירור הפרשה

בשלב זה המוסך המדובר לא יתמודד על המכרז לחידוש השירות עבור צה"ל, ובנוסף הפסיק לקבל את כלי רכב של צה"ל לטיפולים. בשל כך היקף רחב מאוד של כלי רכב צבאיים הועברו לטיפול מוסכים אחרים באזור. יצוין כי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב) ממשיך לחקור את הפשרה כדי לפענלח כיצד שילם משרד הביטחון מיליוני שקלים עבור אותם שירותים לכאורה. גורמים המצויין בפרשה סיפרו כי למרות שחקירת מצ"ח הסתיימה והועברה למשרד הביטחון, עשויות להיות התפתחויות משמעותיות לאחר שהחקירה תתקדם, ולא מן הנמנע שייחשפו מעורבים חדשים.

גורם צבאי מסר כי הפרשה כולה בטיפול משרד הביטחון. גורם ביטחוני מסר: "אנחנו בתחילת הפרשה ובודקים את הפרטים". ממשרד הביטחון טרם נמסרה תגובה. יצוין כי רק לאחרונה נחשפה פרשת הונאה בפיקוד צפון במהלכה קיבל נגד בצה"ל שוחד מנציגי שש חברות אלקטרוניקה במסגרת מכרזים ורכש עבוד יחידות שונות בצבא.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "במסגרת תוכנית הביקורת השוטפת שמקיים משרד הביטחון מול ספקי מערכת הביטחון בוצעה ביקורת במוסך באזור הדרום, בעקבותיה עלו חשדות כנגד המוסך, שנמצאים בבדיקה. משרד הביטחון מדגיש כי החשדות הם אך ורק נגד המוסך ובניגוד לנטען על ידי הכתב, אין חשדות כלשהן כנגד מי מעובדי מערכת הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully