וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החשד שנגד גנב: משרד הביטחון השעה קשריו עם שש חברות

7.2.2013 / 16:20

לפי החשד, ספקיות תקשורת ואלקטרוניקה מובילות העניקו זיכויים לנגד שביצע רכש פיקטיבי בשם המשרד בשווי מיליונים. החברות הודו ששיתפו פעולה אך טענו שחשבו שפעלו מול המשרד

משרד הביטחון השעה באופן זמני את עבודתו עם שש חברות, מספקיות תשתיות התקשורת וציוד האלקטרוניקה מהמובילות במשק, בעקבות חשד ששיתפו פעולה עם נגד בצה"ל החשוד בהונאת ענק נגד מערכת הביטחון, והגישו דרישות תשלום כוזבות. בין החברות החשודות דור טכנולוגיות מידע, וידאוסט טכנולוגיות, נקסטקום, רוטל נטוורקס, שמרד אלקטרוניקה. מהמידע שהגיע לממונה על הביטחון במשרד הביטחון, אמיר קין, עולה החשד שמשרת קבע בצה"ל "ניפח" הזמנות ציוד ושירותים מהחברות, שבתמורה פתחו לטובתו "קווי אשראי" במיליוני שקלים, שבאמצעותם רכש הנגד מחשבים, טאבלטים, טלפונים חכמים, ארוחות במסעדות, לינה בצימרים ועוד.

חמ"ל פיקוד העורף בתרגיל אס אםאסים. בן קלמר
הנגד חשוד ש"ניפח" הזמנות ציוד אלקטרוני עבור הצבא/בן קלמר

במהלך שנת 2012 התקבלו במשטרה הצבאית ידיעות מודיעיניות, לפיהן נגד בפיקוד הצפון, האחראי על רכש מוצרי תקשוב ושירותים, ניצל לרעה את סמכותו והשתמש בהסדרי ההרכשה של מערכת הביטחון כדי לרכוש עבור יחידות צה"ל ציוד אשר אינו כלול בחוזה הרשמי של משרד הביטחון - ציוד בהיקף של מיליוני שקלים שלקח על פי החשד לעצמו, וחילק למשפחתו ולמקורבים. הנגד הודה בחקירתו בכל החשדות ומסר כי נהג במשך כמה שנים "לרכוש" ציוד יקר ערך מספקים שזכו במכרז של מערכת הביטחון.

גורם המצוי בחקירה סיפר כי הפרשה נחשפה לפני שנה, ובמהלכה התברר כי חלק מהציוד שאמור היה להירכש היה מיועד לבור של החמ"לים בפיקוד צפון, בהם הבור של פיקוד צפון, ומכאן הרגישות הרבה שמייחסים לפרשה.

מהחקירה עלה החשד: הנהלות החברות ידעו על ההונאה

במהלך חקירה משותפת ליחידה לחקירות הונאה במצ"ח ויחידת החקירות של משרד הביטחון, התברר לכאורה שהספקים שמולם עבד הנגד, פתחו עבורו "קווי אשראי" במיליוני שקלים בחנויות אלקטרוניקה שונות, שבאמצעותם נהג לרכוש מסכי LCD, מחשבים ניידים, טאבלטים, סמארטפונים, ציוד אלקטרוני לרכב וציוד אלקטרוני אחר שעל פי החשד, חלקו ניתן לקצינים בצה"ל או הועבר למקורבים. חלק מהציוד נתפס בביתו של הנגד. בנוסף חשוד הנגד שקיבל קווי אשראי במסעדות ולינה בצימרים במהלך תרגילים, על חשבון רכש שביצע בחברות החשודות.

בעקבות חקירתו, פתחה יחידת החקירות של משרד הביטחון בחקירה משותפת עם מצ"ח נגד החברות, המשמשות כספקיות של משרד הביטחון. בחקירת החברות עלה החשד כי החברות הגישו דרישות תשלום כוזבות למשרד הביטחון, ובהן הצהירו על אספקת ציוד ושירותים שכביכול היו אמורות לספק לצה"ל על פי ההתקשרות עמן, בעוד שבפועל "האספקות" מימנו למעשה רכש ציוד אחר עבור הנגד לשימושו הפרטי.

עוד התברר בחקירה כי פעילות זאת נעשתה בידיעה מלאה של הנהלת החברות. כל החברות הודו במעשים המיוחסים להן, ותירצו מעשיהן בכך שחשבו שפעלו לטובת צה"ל. בעקבות הממצאים החמורים, החליטה הוועדה על השעיית ספקים על רקע פלילי במשרד הביטחון, בראשות סגן היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד יצחק וכטל, להשעות באופן מיידי את החברות מרשימת הספקים של משרד הביטחון, ולאסור על ביצוע כל התקשרות חדשה עם מי מהחברות. כמו כן, נאסר עליהן להשתתף במכרזים, עד שיבוצע להן שימוע ותתקבל החלטה בעניינן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully