וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללת מערכת "כיפת ברזל" נפרסה בגוש דן

25.2.2013 / 10:36

המערכת הוצבה באזור המרכז למשך מספר ימים כחלק מ"הליך קליטה מבצעית במסגרתו מוצבת הסוללה באתרים שונים". הבוקר בוצע ניסוי ב"חץ 3", חלק ממערכת יירוט לטווחים רחוקים יותר

מערכת "כיפת ברזל" תוצב החל מהיום (שני) באזור גוש דן למשך כמה ימים. במערכת הביטחון הסבירו כי "מערכת כיפת ברזל נמצאת בתהליך קליטה מבצעית ובמסגרתו, מוצבת הסוללה מעת לעת באתרים שונים ברחבי המדינה. עם סיום תהליך הקליטה המבצעית, תוכל המערכת לספק מענה בכל אזור בו תידרש להיות מופעלת ברחבי הארץ".

במסגרת היערכות של מערך ההגנה האווירית בצה"ל לאפשרות של נפילת טילים בגוש דן, מוצבות סוללות כיפת ברזל בנקודות אפשריות על מנת לבחון את יעילות המערכת מול התכסית הטופוגרפית באזור. גורמי צבא מעריכים כי בנקודות שייבחרו במסגרת הבדיקות והניסויים יוקמו תשתיות קבע להצבת הסוללות בשעת חירום. כי בשנתיים האחרונות מוקמו סוללות בצפון, בגוש דן ובדרום.

סוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
סוללת כיפת ברזל בגוש דן/נמרוד סונדרס

ב-5 בפברואר הציב חיל האוויר סוללה שלישית של כיפת ברזל בצפון הארץ, במסגרת בדיקת מערכות לקראת עבודה משולבת של המערכת בכמה מוקדים בו-זמנית. זאת בנוסף לסוללות שנפרסו בחיפה וצפת. גורם במשרד הביטחון, שהתייחס להצבת הסוללה השלישית, אמר אז כי "במסגרת ההתקדמות בפיתוח מערכת כיפת ברזל נבחנת כל העת האפשרות לעבודה מול איומים שונים, כולל עבודה משותפת של כמה סוללות בו-זמנית".

לפני כחודש וחצי השלימו מנהלת חומה במשרד הביטחון וחברת רפאל סדרת ניסויים מתוכננת מראש, כחלק מתכנית השדרוג של מערכת כיפת ברזל. סדרת הניסויים נועדה לבחון הרחבת הביצועים ושיפור היכולות של המערכת. הניסוי שבוצע במערכת נועד לבחון, בין היתר, הטמעה של תוכנה וחיישנים חדשים המאפשרים דיוק של המערכת והגדלת טווח הפגיעה ברקטות.

מערכת הטיל המיירט "חץ 3" נוסתה בהצלחה

הבוקר בוצע גם ניסוי במערכת הטיסה של הטיל המיירט "חץ 3" במרכז. על פי הודעת המשרד, מדובר בניסוי הטיסה הראשון של מיירט "חץ 3", ממשפחת ה"חץ". בניסוי נבחנו, לראשונה, היכולות והביצועים של מערכת "חץ 3" החדשה, אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם. יכולות אלה יאפשרו למרכיבים הקיימים של מערכת נשק "חץ" המבצעית כיום, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי "הניסוי היה אמור להתקיים בסתיו, אבל דחינו את זה מאחר שרצינו לבצע סדרת בדיקות נוספת. המיירט שוגר בשעה 8:00 בבוקר לעבר הים התיכון. הוא טס במהירות על קולית וחצה 100 קילומטרים של מסלול טיסה, ביצע תמרון בחלל, עקיבה אחר מספר אובייקטים, ובתום שש דקות הוא סיים את המשימה". הגורם הוסיף כי "כל מטרות הניסוי הושגו, אך נותרו לנו סדרת ניסויים נוספים שיבוצעו בשנים הקרובות, עד שהוא יהפוך למבצעי ויצטרף למערכת הקיימת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully