וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללת כיפת ברזל שלישית הוצבה באזור הצפון

5.2.2013 / 17:21

כחלק מבדיקות לקראת עבודה משולבת של הסוללות, הציב חיל האוויר מערכת הגנה נוספת בצפון הארץ. גורם במשרד הביטחון דחה את ההערכות כי הסוללה הוצבה בשל המתיחות עם סוריה

חיל האוויר הציב היום (שלישי) סוללה שלישית של כיפת ברזל בצפון הארץ, במסגרת בדיקת מערכות לקראת עבודה משולבת של המערכת בכמה מוקדים בו זמנית. עד כה הוצבו סוללות בחיפה וצפת, וכעת הוצבה סוללה נוספת בצפון. גורם במשרד הביטחון, שהתייחס להצבת הסוללה השלישית, אמר כי "במסגרת ההתקדמות בפיתוח מערכת כיפת ברזל נבחנת כל העת האפשרות לעבודה מול איומים שונים, כולל עבודה משותפת של כמה סוללות בו זמנית". אותו גורם דחה את ההערכות כי הצבת המערכות בריכוז גבוה באזור הצפון קשורה לאיומים שנשמעו בשבוע האחרון מצד המשטר בדמשק, בעקבות הפרסומים בכלי תקשורת זרים לפיהם חיל האוויר הישראלי תקף סוללת טילים מסוג SA-17 בסוריה, שיועדה להעברה לבנון.

כיפת ברזל במפרץ חיפה, ינואר 2013. ערן גילווארג
סוללת כיפת ברזל שהוצבה באזור חיפה/ערן גילווארג

לפני כשבועיים הציב חיל האוויר סוללה של מערכת כיפת ברזל באזור מפרץ חיפה. במסגרת ההיערכות לקראת פעילות מבצעית של המערכת עם סוללות חדשות, הוחלט בחיל האוויר להציב אחת מהן באזור על מנת לבחון את המערכת ולאתר עבורה מוקדי פעילות אפשריים במצב של הסלמה. גורם צבאי התייחס להצבת הסוללות וטען כי "מדובר בתהליך סדור שבמסגרתו בוחנים את המערכת והאירוע אינו קשור למתיחות באזור". כשבוע לפני כן השלימו מינהלת חומה במשרד הביטחון וחברת רפאל סדרת ניסויים מתוכננת מראש, כחלק מתוכנית השדרוג של מערכת כיפת ברזל. סדרת הניסויים נועדה לבחון הרחבת הביצועים ושיפור היכולות של המערכת. הניסוי שבוצע במערכת נועד לבחון, בין היתר, הטמעה של תוכנה וחיישנים חדשים המאפשרים דיוק של המערכת והגדלת טווח הפגיעה ברקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully