וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בשדרות מצא קשר בין מתח מירי רקטות להפלות

רמי שני

25.2.2013 / 8:58

המחקר העלה כי בקרב נשים משדרות נמצא שיעור גבוה פי 1.59 של הפלות טבעיות ביחס לנשים מקרית גת. "נשים הרות ביישובי עוטף עזה חיות בתנאי מתח כרוני יומיומי", נטען במחקר

האם קיים קשר בין מתח שמקורו בירי טילים לבין הפלות טבעיות בשדרות? לפי מחקר של אוניברסיטת בן גוריון התשובה היא חיובית. המחקר השווה בין שיעור ההפלות הטבעיות של נשים שהתגוררו בשדרות בין השנים 2004 עד 2008 לעומת נשים שהתגוררו בקריית גת, שלא היתה בשנים אלו בטווח ירי הקסאמים. לצורך כך, נבדקו נתוניהן הרפואיים של הנשים, שילדו או פנו למיון נשים במרכז הרפואי ברזילי עם אבחנה של הפלה טבעית ומידע לגבי תאריכי נפילות הקסאמים על שדרות ואזעקות "צבע אדום" התקבל מהעירייה. עבור כל יולדת חושבה כמות האזעקות שנשמעו בחצי השנה שקדמה להיריון ובמהלכו. המחקר בוצע על ידי הדוקטורנטית תמר וינשטוק בהנחייתם של פרופ' אילנה שהם-ורדי מהמחלקה לבריאות הציבור בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון ופרופ' אייל ענתבי מן המרכז הרפואי ברזילי ושותפיהם פרופ' ליאת לרנר-גבע ושרהלי גלסר ממכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה וחקר שירותי בריאות.

נפילת רקטה בשדרות ,אוגוסט 2012. דייב בוימוביץ'
רקטה שנפלה בשדרות במהלך מבצע "עמוד ענן"/דייב בוימוביץ'

המחקר העלה כי בקרב היולדות משדרות נמצא שיעור גבוה פי 1.59 של הפלות טבעיות יחסית לנשים מקרית גת, גם לאחר התחשבות בגורמי סיכון ידועים נוספים. הסיכון להפלות טבעיות היה גבוה כאשר כמות האזעקות הייתה גבוהה לפני ההיריון או במהלכו, אך גם נשים שהיו חשופות במהלך הריון ברמה הנמוכה ביותר, היו בסיכון גבוה עד פי 2.7 לעומת הנשים מקרית גת.

"נשים הרות בישובי עוטף עזה חיות בתנאי מתח כרוני יומיומי"

המחקר מציג את ההסבר לפיו גירויים חיצוניים המשרים דחק יכולים להיות בעלי השפעה על ההריון, על העובר ועל התפתחותו לאחר הלידה. השפעה זו מתבטאת באמצעות מספר מנגנונים, שלהם יש השלכה על תהליכים שונים בהריון, ביניהם לתפקוד השליה ולאספקת דם לרחם.

"נשים הרות בישובי עוטף עזה חיות בתנאי מתח כרוני יומיומי, לעיתים בכל שלבי ההריון. לאור המתח הממושך, גודל האוכלוסייה החשופה למתח זה, וההשפעות השליליות שיש למתח על ההיריון ותוצאותיו, ראינו חשיבות רבה לאמוד את ההשלכות של הדחק על נשים הרות החיות באזורי טווח נפילות הקסאמים ותוצאי ההריונות שלהן", כתבו. במחקר צוין כי יש מקום להעריך תכניות התערבות להפחתת דחק בקרב נשים חשופות לאזעקות בתקופת ההיריון ואף לזוגות המתכננים להרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully