וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: נקים בסיס מל"טים בניז'ר למאבק באל קאעדה

במכתב לקונגרס מסר אובמה כי עד כה נשלחו כמאה חיילים לרפובליקה האפריקאית להקמת הבסיס, שממנו ימריאו כלי הטיס לאיסוף מודיעין, כחלק מהמבצע הבינלאומי למאבק בטרור באזור

חזית חדשה במלחמת המל"טים שמנהלת ארצות הברית נגד ארגון אל-קאעדה: אמש (שישי) הודיע הנשיא ברק אובמה כי כ-100 חיילים אמריקנים נשלחו לרפובליקת ניז'ר, הגובלת במאלי, על מנת להקים בסיס שממנו ימריאו מל"טים לא חמושים לצורך איסוף מודיעין באזור. על פי דיווח של הניו יורק טיימס, הבסיס החדש, הממוקם בבירה ניאמיי, הוא ראיה לחשיבות שמקנה ארצות הברית למאבק בגורמי טרור באפריקה.

לוחמים מלאיים בעיר גאו 11 בפברואר 2013. רויטרס
חיילים בעיר גאו שבמזרח מאלי/רויטרס

במכתב רשמי לקונגרס הודיע אובמה כי כ-40 חיילים הגיעו לניז'ר ביום רביעי, וכי בכך מגיע מספר החיילים המוצבים במדינה ל-100. גורם צבאי הוסיף כי הכוחות מורכבים ברובם ממומחים בתחום התעופה והמודיעין ומאנשי ביטחון. לדברי אובמה, החיילים האמריקנים, החמושים לצורך הגנה עצמית, יתמכו במבצע הצבאי שהנהיגה צרפת בחודש שעבר להסגת המורדים האיסלמיים משטחה של מאלי.

לארצות הברית נוכחות מצומצמת ביבשת אפריקה, והיא מחזיקה בבסיס קבע אחד ברפובליקת ג'יבוטי, הגובלת בסומליה ובאתיופיה, יותר מ-3,000 קילומטרים ממזרח למאלי, שמורדים איסלמיים השתלטו על מחצית משטחה, ערב תחילתו של המבצע הצבאי הבינלאומי בהנהגת צרפת. בתוך כך דיווח הלילה צבא רפובליקת צ'אד, המשתף פעולה עם צבא צרפת במבצע נגד המורדים האיסלמיים, 13כי חיילי הרפובליקה ו-65 מורדים נהרגו ביממה האחרונה בקרבות באזור הררי בצפון מאלי, סמוך לגבול עם אלג'יריה.

בסוף החודש שעבר, כשבועיים לאחר הגעת כוחותיה למאלי, הצליחה צרפת להשיג הישג משמעותי בלחימה מול המורדים האיסלמיים שהשתלטו על שטחה הצפוני העצום של המדינה המערב-אפריקאית. כוחות הסיוע הצרפתיים, מגובים בחיילים מצבא מאלי, הצליחו להשתלט על העיר המרכזית גאו ועל העיר ההיסטורית טימבוקטו, שהיו בחודשים האחרונים תחת שליטת לוחמי מיליציית "אנסאר דין".

עם השתלטותם של כוחות הסיוע על שתי הערים, יצאו התושבים המקומיים לחגוג ברחובות את גירושם של אנשי המיליציה. במהלך החודשים האחרונים, שבהם נטלו המורדים את השליטה בצפון-מזרח מאלי, הם החלו בהחלת חוקי ההלכה המוסלמית (ה"שריעה") על תושבי האזור, מוסלמים מהזרם הסופי המתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully