וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב זה קורה: דליפה באתר פסולת גרעינית בארה"ב

בפעם השנייה בתוך שבוע אירעה דליפת נוזל רדיואקטיבי באתר הנפורד שבמדינת וושינגטון. לדברי המושל, ג'יי אינסלי, לא נשקפת סכנה מיידית לציבור, אך מדובר בחדשות "מטרידות"

בפעם השנייה בתוך שבוע: דליפה אירעה הלילה (שבת) בשש מכלים תת-קרקעיים באתר הפסולת הרדיואקטיבית "הנפורד" שבמערב מדינת וושינגטון, ארצות הברית, כך אישר מושל המדינה, ג'יי אינסלי. לדבריו, לפי שעה לא נשקפת סכנה מיידית לבריאות הציבור, אולם לטענתו מדובר בחדשות "מטרידות".

אתר הפסולת הגרעינית הנפורד במדינת וושינגטון, ארה"ב. AP
נחשב לאתר הגרעיני המזוהם ביותר בארצות הברית. הנפורד/AP

אינסלי הודיע על הדליפה בתום פגישה שערך עם גורמי הממשל הפדרלי. מוקדם יותר מסרה מחלקת האנרגיה האמריקנית כי רמת הנוזלים פחתה באחד המכלים באתר, ואולם אמצעי הבקרה הנמצאים בקרבת המכלים לא זיהו רמות קרינה גבוהות יותר משנמדדו לפני שאירעה הדליפה.

בשבוע שעבר דווח על דליפה באחד מתוך 149 המכלים הנמצאים באתר הגרעיני, הנחשב למזוהם ביותר בארצות הברית. עוד נמסר כי תאריך התפוגה של המכלים, האמורים להחזיק מעמד 20 שנה, חלף זה מכבר. המכלים באתר אוגרים בתוכם מיליוני גלונים של נוזל רדיואקטיבי שנותר מתהליך הפקת פלוטוניום אשר יועד לייצור כלי נשק גרעיניים.

הממשל הפדרלי ייסד את האתר ב-1943 כחלק מ"פרויקט מנהטן" הסודי לייצור פצצת האטום. לצורך טיהור האתר מפסולת גרעינית משקיע הממשל האמריקני שני מיליארד דולרים מדי שנה – שליש מסך כל התקציב לניקיון פסולת גרעינית ברחבי המדינה. תהליך טיהור האתר צפוי להימשך עשרות שנים, והוא כולל הקמת מפעל להמרת מיליוני גלונים של נוזל רדיואקטיבי למצב צבירה מוצק לצורך אחסון בטיחותי יותר של החומר. בהקמת המפעל, שקצב בנייתו אינו עומד בלוח הזמנים, הושקעו עד כה 12.3 מיליארד דולרים, חריגה של מיליארדים מהתקציב המתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully