וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דליפה במיכל רדיואקטיבי ממלחמת העולם ה-2

מושל מדינת וושינגטון התריע מפני הדליפה שלא מהווה סיכון מידי במיכל באתר הנפורד בקצב שעלול להגיע ל-300 גלונים בשנה. "עלינו לגלות אפס סובלנות לדליפת רעלים למי התהום"

סיכון סביבתי חמור בארה"ב: מושל מדינת וושינגטון, ג'יי אינסלי, הודיע הלילה (שבת) כי מיכל באתר "הנפורד" המאכסן פסולת רדיואקטיבית מימי מלחמת העולם השנייה דולף בקצב של 150 עד 300 גלונים בשנה. "זהו חומר רעיל ביותר ועלינו לגלות מדיניות 'אפס סובלנות' לדליפות חומרים רדיואקטיביים לאדמה ודליפות פוטנציאליות למי התהום של מדינת וושינגטון", אמר המושל. משרד האנרגיה הוא שיידע את אינסלי על הדליפה.

אתר הפסולת הגרעינית הנפורד במדינת וושינגטון, ארה"ב. AP
המושל הדגיש כי הדליפה אינה מהווה סיכון מיידי לבריאות הציבור במדינת וושינגטון, אך עובדה זו אינה צריכה להוות תירוץ לשאננות. אתר הפסולת הגרעינית/AP

אינסלי ציטט ממידע ממשרד האנרגיה, לפיו המיכל שיכול להכיל 530 אלף גלונים של נוזל, יוצר בשנות הארבעים של המאה ה-20 והוא בעל שכבה אחת. כמוהו יש עוד 148 באתר. במאמצי ניקיון סביבתי ב-1997 נשאבו כל החומרים הנוזליים מהמיכל בניסיון להביא ליציבות האתר. המיכל הדולף החל לאבד ככל הנראה נוזלים לראשונה ב-2005.

המושל הדגיש כי הדליפה אינה מהווה סיכון מיידי לבריאות הציבור במדינת וושינגטון, אך עובדה זו אינה צריכה להוות תירוץ לשאננות. "יכול לחלוף די הרבה זמן לפני שהדליפות הללו יצליחו לחדור למי התהום או לנהר קולומביה", אמר אינסלי. המושל יבקר בשבוע הבא בבירת ארה"ב וייפגש עם השר היוצא לאנרגיה, סטיבן צ'ו.

אתר "הנפורד" שהוקם ב-1943 כחלק מ"פרויקט מנהטן" הוא מתקן לייצור גרעין שיצא משימוש השוכן בסמוך לנהר קולומביה שבמדינת וושינגטון. במתקן בהנפורד פעל הכור הראשון לייצור פלוטוניום, ששימש בין היתר לפצצת הגרעין שהופלה על העיר נגסקי ביפן במלחמת העולם השנייה. בתקופת המלחמה הקרה הואץ הפיתוח של האתר. מרבית הכורים נסגרו בשנות השבעים של המאה ה-20 והאחרון שבהם נסגר ב-1987.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully