וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: המורדים בסוריה הפגיזו עמדות חיזבאללה

צבא סוריה החופשי תקף שתי מטרות של חיזבאללה בסוריה ובלבנון, ככל הנראה בעקבות השתלטותו על שלושה כפרים בסוריה. בתגובה העלה חיזבאללה את הכוננות והורה לאנשיו להתחמש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו: הפיגוע בלב דמשק, מוקדם יותר היום)

מלחמת האזרחים בסוריה מתרחבת, ולראשונה הודיעה היום (חמישי) האופוזיציה בסוריה כי הפציצה שני יעדים של חיזבאללה. רמטכ"ל צבא סוריה החופשי, גנרל סאלים אידריס, אמר הערב כי אנשיו הפציצו את העמדות של חיזבאללה - אחת בסוריה והשנייה בעיירה הרמל שבלבנון.

סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה מפי מקורות בלבנון כי חיזבאללה העלה את הכוננות בקרב לוחמיו בשמונה כפרים בגבול בין המדינות. כמו כן הכין הארגון טילים וארטילריה למקרה שיצטרך להשיב באש. פעילי אופוזיציה מסרו לרשת "אל-ערבייה" כי הקרבות בין מתנגדי בשאר אסד לבין חיזבאללה התפתחו בשל ניסיון של פעילי ארגון הטרור לחדור לתוך שלושה כפרים חדשים בסוריה.

בתוך כך, היום אמור לפוג האולטימטום שהציב אתמול אידריס, שנחשב לראש הכוחות המזוינים של האופוזיציה, לחיזבאללה. מדובר באיום חסר תקדים במסגרתו דרש מהארגון להפסיק את כל פעולותיו בסוריה וכך גם את הפעילות של גורמים לבנוניים אחרים. בשידור בערוץ הטלוויזיה של "אל-ערבייה" הבהיר אידריס כי אם חיזבאללה לא יעצור, יתקפו כוחות של צבא סוריה החופשי את עמדות חיזבאללה בכל אמצעי הלחימה העומדים לרשותם. ייתכן שהתקיפה היום היא איתות לכך שהמורדים לא ממתינים לפעולת חיזבאללה.

31 הרוגים בפיגוע תופת בלב דמשק

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, דיווח כי לפחות 31 בני אדם נהרגו בפיצוץ, שאירע הבוקר ליד משרדי מפלגת הבעת' בדמשק. הממשלה הסורית הודיעה כי "קבוצת מחבלים" המתנגדת למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ביצעה את פיגוע ההתאבדות. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה בין ההרוגים גם ארבעה ילדים. עוד דווח כי נעצר אדם החשוד כמחבל שהתכוון לבצע פיגוע נוסף, כשברשותו 300 קילוגרמים של חומר נפץ.

לפי הדיווח מסוריה, מרבית ההרוגים הם אזרחים ומקצתם אנשי כוחות הביטחון. פעילי אופוזיציה אחרים דיווחו כי מניין ההרוגים נאמד בכ-40, ומסרו כי עוד 70 בני אדם לפחות נפגעו בפיצוץ.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully