וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלום המחלוקת: האבן שהעיבה על ביקור קמרון בהודו

ראש ממשלת בריטניה, המבקר בימים אלה בתת-היבשת, התנצל על הרג אזרחים ב-1919, אך סירב להשיב להודים את יהלום ה"קוהינור" המעטר את כתר המלכה. "אינני מאמין בהשבה", הסביר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, עורך בימים אלה ביקור רשמי בהודו שנועד להגביר את קשרי המסחר בין שתי המדינות וכן להגדיל את היקף ההשקעות ההדדיות ביניהן. אך נדמה כי סוגיה רבת שנים, שהחלה עוד בתקופת המלכה ויקטוריה אי שם במאה ה-19, מעיבה על הביקור של קמרון במדינה, שהייתה נתונה תחת שליטת האימפריה הבריטית. הסוגיה כבדת המשקל, 105 קראט ליתר דיוק, היא יהלום הכתר של המלכה אליזבת הראשונה – ה"קוהינור", אשר נלקח מהודו לטובת הוד מעלתה המלכה ויקטוריה, שהוכרזה כקיסרית הודו.

כתר מלכת בריטניה, מעוטר ביהלום הקוהינור שנלקח מהודו בתקופת האימפריה הבריטית. AP
105 קראט. ה"קוהינור" על כתר המלכה/AP

ביומו השלישי של הביקור נשאל קמרון האם תיתכן אפשרות לפיה בריטניה תשיב להודו את אחד היהלומים הגדולים ביותר בעולם, שצורף לאוסף תכשיטי הכתר של הממלכה המאוחדת אותם עונדים אנשי המלוכה בטקסי ההכתרה. "אני בפירוש לא חושב שיש להשיבו, זה לא מתקבל על הדעת", הסביר קמרון. עוד בשנת 1997, בעת ביקורה ההיסטורי של המלכה אליזבת השנייה בהודו לרגל חגיגות 50 שנים לעצמאותה, המארחים ניסו להסביר למלכה כי האבן יקרה ללבם והם חפצים בה, אך האבן נותרה במקומה – במצודת לונדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, מבקר בהודו, 20 בפברואר 2013. רויטרס
קמרון בהודו, אתמול/רויטרס

כלכלת הודו צומחת בשנים האחרונות בקצב מסחרר ומדינות רבות, בהן בריטניה, מעוניינות לקחת חלק בתהליך. על כן, קמרון מעדיף להסתכל קדימה, ולא לפתוח את פצעי העבר. "אני לא חושב שזו הגישה הנכונה", אמר אתמול ראש הממשלה הבריטי לאחר שהשתתף בטקס לזכר קורבנות הטבח שאירע בעיר אמריסטאר ב-1919, שבו חיילים בריטים ירו למוות באזרחים הודים לא חמושים במהלך הפגנה נגד השלטון הבריטי. קמרון אף הביע חרטה על הטבח ואמר כי מדובר ב"אירוע מביש".

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, מבקר בהודו, 20 בפברואר 2013. רויטרס
במומביי התנהג כהודי. קמרון משתלב/רויטרס

"זו אותה שאלה כמו עם ה'אלגין מרבלס'", אמר קמרון בהתייחסו לפסלי השיש היווניים הקלאסיים המוצגים בלונדון, אותם ביקשה יוון לקבל בחזרה. "הפתרון הנכון הוא שהמוזיאון הבריטי והמוסדות התרבותיים ימשיכו לעשות בדיוק את מה שהם עושים – לחבור למוסדות אחרים מסביב לעולם על מנת לוודא שהדברים שיש לנו ואלה שאנו מחפשים אחריהם ישותפו עם אנשים מרחבי העולם". לסיכום, הבהיר קמרון: "אינני מאמין בהשבה, אני לא חושב שזה הגיוני".

אם קייט מידלטון, רעייתו של הנסיך וויליאם – שהוא השני בתור לרשת את המלכה (אחרי הנסיך צ'רלס), תהפוך לאשת המלך, היא תישא את הכתר על ראשה באירועים מיוחדים.

לקריאה נוספת
מבוכה בממלכה: פורץ גנב את המפתחות למצודת לונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully