וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נראו חייו של הילד שנשלח למנזר בשנה האחרונה?

בת-אל אלון

20.2.2013 / 22:12

השכמה ב-4, תפילות, ומטלות במקדש - חייהם של ילדים במנזרים בתאילנד שונים מאוד מחיי ילדים ישראלים. ייתכן שגם שגרתו של הילד שנשלח לארץ הרחוקה עוצבה בהתאם לחוקי המנזר

תמונות גולשים

חשיפת סיפורו של הילד בן ה-12 מדרום הארץ שנשלח למנזר בודהיסטי כדי לקבל, לטענת הוריו, טיפול למחלת הסרטן, העלתה חששות סביב הבחירה לשלוח אותו לבדו לארץ זרה, על רקע גילו הצעיר ומאבקו המתמשך במחלה. מנגד, הוריו של הילד ממשיכים להתעקש כי בחירתם אמנם לא קלה, אבל הם רחוקים מלהיות הורים מזניחים. לאחר החשיפה הועבר הילד להודו, כך מסרו גורמים במשרד החוץ, שם הוא נמצא במסגרת בודהיסטית. ב-11 החודשים האחרונים הייתה שגרת חייו, קרוב לוודאי, דומה לשגרת החיים האחידה של חבריו במנזר הבודהיסטי.

ברחבי תאילנד חיים כ-200 אלף נזירים בודהיסטים, המתגוררים בכמעט 30 אלף מנזרים, שסדר היום בכולם דומה למדי. ילדים צעירים, החל מגיל 8, יכולים להיכנס למנזר בתור פרחי נזירות, אך רק גברים מעל גיל 20 יכולים להפוך לנזירים. בהגיעו למנזר, מוצמד כל פרח נזירות צעיר לנזיר, אשר חונך אותו ומסייע לו. הנזירים ופרחי הנזירות משכימים קום ב-4:00 או 5:00 בבוקר עם הישמע צליל הגונג עליו מכה אחד מהם, ופותחים את יומם בשעה של תרגול מדיטציה ולאחריה שעה של שירת מזמורי תפילה.

נזירים בודהיסטים בתאלינד. AP
לכל פרח נזירות מוצמד נזיר בוגר החונך אותו. ילדים בודהיסטים בתאילנד/AP

ב-6:00 מתהלכים הנזירים, יחד עם מתלמדיהם הצעירים, ברגליים יחפות בסביבת המנזר, בעת שתושבי האזור מציעים להם מזון כמ?נחה למנזר. במנזרים גדולים במיוחד מבשלים הנזירים את מזונם בעצמם ואינם זקוקים למזון שמביאים להם התושבים. ב-8:00 שבים הנזירים הבוגרים והילדים אל המנזר, אוכלים ארוחת בוקר ומתפללים יחד לשלום עולמי. עד השעה 12:00 בצהריים הם רשאים לאכול ארוחה קלה נוספת, והחל משעה זו אסור להם לאכול עד הבוקר למחרת. עם זאת, הם רשאים לשתות חלב.

בשעה 13:00 פונים הנזירים ללימודיהם, כאשר חלקם לומדים בבתי ספר מחוץ למנזר. במהלך אחר הצהריים ניתנת הפסקה למשחקים עבור פרחי הנזירות הצעירים. ב-18:00 פותחים הנזירים במדיטציה שנמשכת שעתיים, וב-20:00 הם מתחילים בהכנת שיעורי הבית שניתנו להם. לצד סדר היום הקבוע, הנזירים חולקים ביניהם מטלות בתחזוקת המנזר וסביבתו, כמו ניקיון המקדש וטיפוח הצמחייה. בלילה, הם ישנים על מזרן דק ולראשם כרית, מכיוון שאסור להם לישון על מיטה רכה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נזירים בודהיסטים בתאלינד. AP
נשים תורמות תבשילים לנזירים/AP
נזירים בודהיסטים בתאלינד. AP
הנזירים חולקים ביניהם את המטלות בטיפוח וניקיון המנזר. נזירים במקדש בתאילנד/AP

המידע על איתור הילד, שתיירים ישראלים פגשו בו במקרה במנזר, הגיע למחלקת ישראלים במשרד החוץ בסוף השבוע ופורסם בערוץ 2, ומאז עוסקים במחלקה בטיפול ובבירור המקרה מול המשפחה ורשויות הרווחה ביישוב בו מתגוררים הוריו של הילד. בראיון לערוץ 2 טען אביו כי מדובר בסיפור מורכב. "כשעוברים טיפולים כימותרפיים והקרנות יש לזה השלכות גם אחרי שלכאורה מבריאים", אמר. "יש לו שם חברים, זו אכן לא הסביבה הטבעית שלו, אבל הוא מוקף בהרבה תמיכה ואהבה. הוא מקבל מזה המון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully