וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד מהמנזר הועבר להודו; חשש: "יהיה קשה לאתרו"

גורמים במשרד החוץ מסרו כי בן ה-12 שנשלח ע"י הוריו לבנגקוק כדי להירפא ממחלת הסרטן אינו צפוי לשוב לתאילנד עד סוף מרץ. במועצה לשלום הילד מודאגים: "בלתי מתקבל על הדעת"

הילד בן ה-12 שנשלח על ידי הוריו לקבל טיפול במחלת הסרטן במנזר בודהיסטי בתאילנד שוהה כעת בטיול במקומות הקדושים לבודהיזם בהודו, כך אמרו היום (רביעי) גורמים במשרד החוץ. לדברי הגורמים, הילד אינו צפוי לשוב לתאילנד עד סוף חודש מרץ. הגורמים הדגישו כי המשפחה מעודכנת בפרטים.

המידע על איתור הילד הגיע למחלקת ישראלים במשרד החוץ בסוף השבוע ופורסם בערוץ 2, ומאז עוסקים במחלקה בטיפול ובירור המקרה מול המשפחה ורשויות הרווחה ביישוב בו מתגוררים הוריו של הילד. מנהלת מחלקת ישראלים בחו"ל במשרד החוץ, אילנה רביד, העבירה את המידע שבידיה לייעוץ המשפטי במשרד הרווחה וממשיכה לעמוד בקשר עם המשרד להמשך טיפול בפרשה. לדבריה, במידה ורשויות הרווחה יחליטו כי יש עילה להתערבות, עליהן לנסח פנייה לרשויות הרווחה בתאילנד, שתועבר דרך שגרירות ישראל בבנגקוק.

נזירים בודהיסטים מקמבודיה עומדים מחוץ לבית הדין לפשעי מלחמה בו נפתח משפטם של בכירי הח'מר רוז' 27 ביוני 2011.. jonathan hordle / rex features, AP
הילד לא צפוי לחזור לתאילנד עד סוף חודש מרץ. נזירים בודהיסטים/AP, jonathan hordle / rex features

גם במשרד הרווחה בוחנים דרכי התערבות אפשריות. גורמי המשרד השונים, בהם מנכ"ל המשרד, מקיימים התייעצויות ופועלים גם בפן המשפטי במטרה לבדוק את האפשרות של השבת הילד ארצה. גורמי המשרד נמצאים בקשר גם עם משפחתו של הילד ועם לשכת הרווחה ביישוב בו מתגוררת המשפחה. אם יובהר כי הילד נמצא בסיכון, לא תיוותר ברירה אלא לפנות לבית משפט.

עם זאת, במשרד הרווחה מטילים את האחריות המיידית לילד על משרד החוץ, שכן הוא שאחראי לישראלים השוהים בחו"ל. במשרד הבהירו כי "עד להיוודע מצבו של הילד - באילו תנאים הוא שוהה והאם יש מבוגר שאחראי עליו, לא יבצע משרד הרווחה צעדים אופרטיביים". מנגד, במשרד החוץ אומרים כי "רק משרד הרווחה מוסמך להורות לנו על טיפול בנושא. דיפלומט לא יכול לקבוע אם מצבו של הילד מצריך פתיחה בהליכים. צריך מכתב ופנייה ממשרד הרווחה הישראלי שקובע מה מצבו המשפטי של הילד. משרד הרווחה מתנער מהסיפור - הם צריכים לקבוע מה צריך לעשות ואנחנו נפעל בהתאם בתאילנד".

"אפשר לפנות לטיפולים אלטרנטיביים בארץ"

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, סבור כי אין ספק שילד בן 12 השוהה לבד בחו"ל צריך לחזור ארצה. לדבריו, בעמותה פעלו לכך עם קבלת הפנייה בעניין. "פנינו למשרד הרווחה בבקשה כי יפעל עם משרד החוץ לשליחת אדם מהשגרירות הישראלית לפגישה עם הילד", אמר ד"ר קדמן. "מדינת ישראל אחראית על ילדיה גם כשהם אלפי קילומטרים מכאן, ויש לעמוד על רצונותיו וצרכיו של הילד".

ד"ר קדמן, ששוחח עם וואלה! חדשות עוד בטרם נודע כי הילד יצא מתאילנד, העלה חשש לפיו הוא יועבר להודו והדבר יקשה על איתורו. על כן, הציע למשרד הרווחה לפנות לבית המשפט לנוער ולבקש להכיר בילד כקטין נזקק ולהורות על דרכי טיפול ועל החזרתו ארצה, גם אם אמו של הילד סבורה אחרת. "זכותה של האם להאמין בטיפול אלטרנטיבי כזה או אחר", אמר, "אך לקחת ילד בן 12 ולהשאיר אותו לבדו בחו"ל הינו צעד בלתי מתקבל על הדעת".

הוא התייחס לדברי אמו של הילד שהסבירה כי ההחלטה לשלוח את בנה להתגורר במנזר התקבלה בעקבות אי-שביעות רצון מהטיפולים שעבר בארץ. "אם לאמא יש בטן מלאה על מערכת הרפואה, היא לא יכולה לפעול נגדה על גב הילד", הדגיש. "נראה שמשפטית, יש את כל העילות לפעול ולהחזיר את הילד לארץ - למשפחה, לחברים, למערכת חינוך ובתקווה לחיים בריאים עד כמה שאפשר. אם האמא רוצה מטפלים אלטרנטיביים, זו זכותה, אך היא יכולה לפנות לכאלה בארץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הבוקר התייחסה אמו של הילד לביקורת שהושמעה על ההחלטה להשאירו לבד בבנגקוק. בריאיון לגלי צה"ל הסבירה האם כי האנרגיות במנזר שבו שוהה בנה הן שמסייעות לחולים המגיעים לשם להחלים ממחלתם. "זה לא חומר, זה רק אנרגיות", אמרה, "אתה בא ואתה מבריא. אין שום דבר מעבר לזה. יש אנשים שהגיעו והבריאו. לא לכל אחד יש את הזכות לחיות. הם לא אומרים שם 'אנחנו תרופה לסרטן'. הם שומרים עליו".

באשר לאמירתו של הנער הצעיר כי הוא רוצה לשוב לארץ, אמרה אמו: "גם בבית חולים הוא אמר את זה. בבית החולים איימו עליי שיגישו נגדי תביעה אם הוא ילך הביתה. החיים שלו שם נפלאים, ואנשים נהדרים שומרים עליו. אני מאחלת לכל ילד חיים כאלה. ההצלחה בהתמודדות שלו רק מחזקת אותו. הוא יהיה אדם מדהים ויעזור להרבה אנשים".

עוד בנושא
ילד ישראלי נזיר בודהיסטי בתאילנד: ”ריפוי לסרטן”
אם הילד במנזר: ”יישאר בתאילנד כמה שיידרש”

לפניות לכתבות
טל שלו: tal_sh@walla.com
דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully