וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הילד במנזר: "יישאר בתאילנד כמה שיידרש"

בריאיון לגל"צ אמרה אמו של בן ה-12 שנשלח לבד למנזר בבנגקוק כדי להחלים מסרטן כי "החיים שלו שם נפלאים, ואנשים נהדרים שומרים עליו". המטייל ששוחח עמו: "הוא שידר מצוקה"

יום אחרי הפרסום על הילד הישראלי בן ה-12 השוהה במנזר בתאילנד במטרה להחלים ממחלת הסרטן, התייחסה הבוקר (רביעי) אמו לביקורת שהושמעה על ההחלטה להשאירו לבד בבנגקוק. בריאיון לגלי צה"ל הסבירה האם כי האנרגיות במנזר שבו שוהה בנה הן שמסייעות לחולים המגיעים לשם להחלים ממחלתם. "זה לא חומר, זה רק אנרגיות", אמרה, "אתה בא ואתה מבריא. אין שום דבר מעבר לזה. יש אנשים שהגיעו והבריאו. לא לכל אחד יש את הזכות לחיות. הם לא אומרים שם 'אנחנו תרופה לסרטן'. הם שומרים עליו".

נזירים בודהיסטים מקמבודיה עומדים מחוץ לבית הדין לפשעי מלחמה בו נפתח משפטם של בכירי הח'מר רוז' 27 ביוני 2011.. jonathan hordle / rex features, AP
נזירים בודהיסטים/AP, jonathan hordle / rex features

האישה, תושבת יישוב מבוסס בארץ, הוסיפה כי "זה דבר מאוד מדהים, בתאילנד זה מאוד מקובל. הבן שלי בריא ושלם, אבל כל הדבר הזה הוא פצע פתוח ומדמם". לדבריה, כיום בנה בריא לחלוטין, "וכך הוא יישאר". "זו טראומה שאני לא מאחלת לאף אחד", אמרה, "היחידים שמבינים אותי זה הורים שכולים שאמרו לי 'אל תגיעי למקום שאנחנו נמצאים בו'. אנשים לא מבינים מה זה מחלקה אונקולוגית, הטיפולים שהם עוברים. לא מבינים".

באשר לאמירתו של הנער הצעיר כי הוא רוצה לשוב לארץ, אמרה אמו: "גם בבית חולים הוא אמר את זה. בבית החולים איימו עליי שיגישו נגדי תביעה אם הוא ילך הביתה. החיים שלו שם נפלאים, ואנשים נהדרים שומרים עליו. אני מאחלת לכל ילד חיים כאלה. ההצלחה בהתמודדות שלו רק מחזקת אותו. הוא יהיה אדם מדהים ויעזור להרבה אנשים".

"אסור לו לאכול עד הצהריים"

לשאלה מתי ישוב הנזיר הצעיר ענתה האם: "כל זמן שהם אומרים שהוא צריך להישאר, הוא יישאר. הם חייבים לשמור עליו מקרוב". היא הדגישה כי "אני לא הולכת לחנך אף אחד. שכל אחד יעשה מה שטוב לו. אם יש מישהו בצרה הזאת, הוא יכול להתקשר אליי ואסביר לו. זה לא מוכח. הבן שלי מוכח, אבל אין הוכחה. יש אנשים שאין להם את הגורל לחיות, אבל הכרתי שם אנשים שהחלימו".

מיד אחרי סיום הריאיון עמה התייחס לדברים יוסי בן סעדון, אחד הישראלים שהבחינו בנער במהלך טיול במקדש המלך בבנגקוק ושוחחו אתו. "אני לא רוצה להתווכח עם האמא", אמר בן סעדון, "אבל לפחות פעמיים הוא אמר לי: 'כולם יודעים שאני רוצה לחזור הביתה'. היה לו מבט חודרני. יש לי 30 שנה בצבא עם חיילים בעייתיים. הילד שידר לי מצוקה, והילד מאוד מאוד רוצה לחזור הביתה".

בן סעדון הוסיף: "אני יותר ממבין. אני באמת מבין את מה שהאם אומרת, אבל לי קשה שילד יהודי נמצא במנזר בתאילנד. הילד בא אלינו ודיבר. ישר נתן לי את הטלפון של האמא בבית. כששאלתי אותו מה הוא אוכל, הוא אמר לי: 'אנחנו מסתדרים'. אסור לו לאכול כל יום עד הצהריים". לדבריו, "המטרה שלי היא שנעשה את המאמץ העילאי להחזירו לארץ. אני לא מאמין שדרך הבודהה והפסלים הוא יבריא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully