וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הילד במנזר בתאילנד: "מישהו מאיתנו תמיד היה שם"

קובי דוד

20.2.2013 / 19:24

אביו של הילד שנשלח למנזר בבנגקוק כדי להחלים מסרטן הדף את הביקורת, וטען כי בנו לא נותר לבד בתאילנד. "יש לו שם חברים. אנחנו שלמים לגמרי עם ההחלטה", הסביר

תמונות גולשים

אביו של הילד בן ה-12, שנשלח לקבל טיפול במחלת הסרטן במנזר בודהיסטי בתאילנד, התייחס היום (רביעי) בראיון ל"שש עם עודד בן עמי" בערוץ 2 למקרה החריג, וסיפר כי בנו מרגיש טוב ומקבל טיפול מסור. "מתוך כמעט שנה שהוא שם במצטבר, אמו הייתה שם חצי שנה ואני הייתי איתו שלושה חודשים, ובזמן הנותר היה איתו קרוב משפחה. הוא תמיד היה 24 שעות ביממה עם מישהו. היו חפיפות, לא היו תקופות בלעדינו. מצבו הבריאותי טוב, הוא חזק, בריא - גם נפשית וגם פיזית", אמר האב.

המידע על איתור הילד הגיע למחלקת ישראלים במשרד החוץ בסוף השבוע ופורסם בערוץ 2, ומאז עוסקים במחלקה בטיפול ובבירור המקרה מול המשפחה ורשויות הרווחה ביישוב בו מתגוררים הוריו של הילד.

בראיון טען האב כי מדובר בסיפור מורכב. "כשעוברים טיפולים כימותרפיים והקרנות יש לזה השלכות גם אחרי שלכאורה מבריאים. יש לו שם חברים, זו אכן לא הסביבה הטבעית שלו, אבל הוא מוקף בהרבה תמיכה ואהבה. הוא מקבל מזה המון".

על הטענות כי הילד עצמו הביע את רצונו לחזור הביתה, אמר האב: "גם ילד שנמצא במחלקה אונקולוגית רוצה לחזור הביתה. הוא יודע שהוא מקבל את הטיפול הכי טוב ומסור". לגבי הביקורת בציבור על המקרה, אמר האב כי "טבעי שאנשים יגיבו בצורה שהם מגיבים. כמובן, זה מאוד לא מיינסטרים. אני יכול להבין מאיפה הם באים, אבל אני לא יכול להסכים איתם. אנחנו שלמים לגמרי עם ההחלטה". האב סיפר כי הוא ואמו של הילד נפגשו היום עם נציגה מחוזית של רשויות הרווחה, והמקרה הוסבר בפגישה. "הייתה אווירה חיובית ובסך הכל העניין תחת שליטה והבנה של הרשויות", הוסיף.

נזירים בודהיסטים בתאילנד. AP
"מוקף בהרבה תמיכה ואהבה"/AP

אמו של הילד היא פעילה במרכז הבודהיסטי לתרגול מדיטציית "ויפאסנה" במושבת יבנאל שבצפון הארץ. לצד קהילת ברסלב המסוגרת, נוסד לפני כשנתיים וחצי המרכז הייחודי על ידי הזוג איתר וליאורה נוימן. בתחילת השבוע ביקרה אמו במרכז ושוחחה עם מייסדי העמותה. "לא היינו שותפים להחלטה של הוריו לשלוח את הילד למנזר בתאילנד", מדגישה ליאורה נוימן. "אנחנו כועסים מאוד על איך שהציגו אותו בתקשורת. הוא לא בודד. יש המון אנשים שעוטפים אותו באהבה. ההורים שלו החליטו שזה הצעד הנכון עבורו".

לדבריה, הוריו של הילד החלו ללמוד את השיטה לפני כ-13 שנים עם מורה שחי עימם במרכז הבודהיסטי, הנזיר עופר עדי, יהודי שהתנזר ומלמד את שיטת הויפאסנה בכל יום ראשון לקבוצות המגיעות מכל קצוות הארץ. "אמו היא פעילה מרכזית שהגיעה לעמותה עוד לפנינו", הסביר מייסד העמותה, איתמר נוימן.

לדבריו, ההחלטה לשלוח את הילד לתאילנד החלה להתבשל בביקור שערך המורה הרוחני אג'אן טונג סירימנגלו בישראל בחודש יוני 2011 כדי לחנוך את מרכז הוויפאסנה החדש ביבנאל. "הילד הגיע אלינו למרכז לפני כשנתיים וניפגש עם המורה המכובד. הוא היה במצב מאוד לא טוב. לאחר טיפולים כימותרפיים רבים הוריו החליטו לשלוח את הילד למורה הרוחני כדי שיעניק לו את הכלים להירפא מהמחלה".

וכך היה - הנער בן 12 נשלח לפני כ-11 חודשים לשהות במחיצתו של המורה הרוחני, אג'אן טונג סירמנגלו. "המורה לא יכול לרפא אותו, אלא לתת לו כלים כדי שיוכל לרפא את עצמו. הכי חשוב שהוא יבין שאסור לפחד מהמחלה. צריך לדעת לקבל את כל הקשיים באהבה רק כך ניתן להתמודד עם המחלה הזו", הסביר נוימן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרכז הבודהיסטי ביבנאל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, שגרת היום של הנער כוללת בעיקר שיעורי לימוד יחד עם המורה הרוחני, ובשאר הזמן ישנם אנשי צוות שדואגים לכל צרכיו. "לאף אחד לא קל בסיפור הזה. יש לא מעט אנשים בעולם שמחפשים מזור לכאבים שלהם. לצערי הרב, התקשורת מייצרת יותר מדי רעש". נוימן מבקש להדגיש שדרך שיטת הויפאסנה ניתן להפנות את תשומת הלב לדברים החשובים באמת. "יש כל מיני מטרדים בחיים שגורעים מאיתנו את תשומת הלב לדברים החשובים. מי שמגיע אלינו לומד איך לפתח את מוקד תשומת הלב לדברים החשובים באמת, להתנקות מכאבים ומרוע, להתרכז בטוב שעוטף אותנו".

"לא נקבל עמדה או התנהלות לפיה הילד נמצא עם מבוגר אחראי שדואג לו" אמרה הערב חנה סלוצקי, פקידת סעד ראשית לחוק הנוער במשרד הרווחה, "שוחחנו רבות עם ההורים שהבינו עמדתנו ואנחנו לא נקבל גישה זו, הילד צריך להיות עם הוריו כאן או שם".

במשרד הרווחה קיבלו את המידע על הילד בתחילת השבוע ממשרד החוץ. עם קבלת המידע החל המשרד בברורים על מצבו. "כשמגיע אלינו דיווח על ילד שלכאורה נמצא לבדו ללא אחראי, אנחנו כעובדים סוציאליים נכנסים לתהליך בדיקה וחקירה יסודית" אמרה סלוצקי, והדגישה כי "ההליך רגיש כשמדובר בהתערבות בזכויות הורים, באחריות הורית, וכאן המצב רגיש על אחת כמה וכמה כשמדובר בילד חולה".

כשנודע למשרד על המתרחש נפגשו נציגיו עם ההורים, שמשתפים פעולה בצורה מלאה, ושמעו מהם על הנסיבות שהובילו אותם לקבל את ההחלטה. לדברי סלוצקי, "הם סיפרו על הסיבות והמניעים והבהירו כי הילד נמצא תחת השגחה של אדם מבוגר במנזר, וכי זהו אדם שקיבל ייפוי כוח מההורים. התרשמותנו היא שמדובר בהורים אחראים שדואגים לילד. הם הבהירו כי הם ובני משפחה נוסעים לבקרו בתדירות גבוהה".

בשלב זה בוחן המשרד בשיתוף המשפחה מה הן האפשרויות לחבר בין ההורים לילד, בחו"ל או בישראל. "אנו בודקים את המשמעויות וההשלכות של אדם שמשגיח על הילד, וכפי שהתרשמנו המשפחה תפעל בעצתנו. אנחנו צריכים לדאוג שיהיה עם האחראי, ואם אחד ההורים יהיה שם, נקבל את זה, אך לא יתקבל מצב שהוא שם והם פה, אלא אם יפנו לבית משפט וימנו לו אפוטרופוס נוסף שישהה עמו שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully