וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנסיונרים ועקרות הבית יכריעו הבחירות באיטליה?

19.2.2013 / 20:22

הבחירות הכלליות יתקיימו בשבוע הבא וכמעט שליש מאזרחי איטליה טרם החליטו למי להצביע. לפי הסקרים האחרונים, מפלגת השמאל-מרכז מובילה, אך ברלוסקוני עדיין שומר על כוחו

חמישה ימים לפני הבחירות הכלליות באיטליה, כמעט שליש מאזרחי המדינה טרם החליטו למי להצביע, או שוקלים שלא להגיע בכלל לקלפי - כך עולה מסקר שפורסם היום (שלישי).

לפי הסקר, שפורסם בעיתון "קוריירה דלה סרה", חלקו היחסי של האיטלקים שטרם החליטו למי להצביע, או ששוקלים להימנע מהצבעה בבחירות, אמנם ירד מ-51.5% מסקר שנערך בחודש דצמבר - אך עדיין נחשב גבוה יחסית ועומד על 27.7%. הבחירות ייערכו במשך יומיים בתחילת השבוע הבא.

ראש הממשלה לשעבר של איטליה, סילביו ברלוסקוני, בעצרת בחירות בעיר טורינו. פברואר 2013. רויטרס
ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, בעצרת בחירות בטורינו/רויטרס

הסקרים האחרונים, שפורסמו ב-8 בפברואר לפני שנכנס לתוקפו איפול תקשורתי על פרסומם, העניקו לתנועת "המפלגה הדמוקרטית" של פייר לואיג'י ברסאני, המזוהה עם השמאל והמרכז, את רוב המושבים באסיפה הלאומית - הבית התחתון של הפרלמנט. במקום השני בסקרים ניצב ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, שחזר לזירה הפוליטית אחרי שכרת ברית עם תנועת "הליגה הצפונית", ומפגר בכ-5% אחרי מפלגתו של ברסאני. כל מפלגה שתקבל את מרבית הקולות ככל הנראה תזדקק להרכיב קואליציה להרכבת ממשלה עם תנועת המרכז "הבחירה האזרחית", המונהגת על ידי ראש הממשלה היוצא, מריו מונטי.

לפי סקר של מכון ISPO, מרבית המצביעים המתלבטים הם פנסיונרים עם השכלה נמוכה יחסית או עקרות בית בגיל העמידה. מרביתם מתגוררים בחלקיה הדרומיים של איטליה ואינם מפגינים עניין רב בפוליטיקה. "יותר ממחצית המתלבטים או אלה שעשויים להימנע אומרים שהם לא מסוגלים להכריע בין ימין לשמאל", אמרו במכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully