וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: ראש הממשלה המתפטר הודיע שיתמודד בבחירות

29.12.2012 / 8:01

מריו מונטי שם סוף להשערות על עתידו הפוליטי והודיע כי יעמוד בראש קואליציית מרכז בבחירות בפברואר. למרות השבחים להם זכה על הצלת הכלכלה, אזרחים רבים לא מעוניינים בשובו

מריו מונטי, ראש ממשלת איטליה שהתפטר מתפקידו לפני שלושה שבועות, הודיע אמש (שישי) כי יוביל קואליציית מרכז בבחירות שייערכו במדינה בחודש פברואר. בכך שם מונטי קץ להשערות בנוגע לעתידו הפוליטי ואישר שבכוונתו להתמודד לכהונה נוספת. מונטי יצטרך להתמודד משמאל מול המפלגה הדמוקרטית (PD), הנחשבת לבעלת השקפת מרכז-שמאל והמובילה בסקרים, ומימין – מול "מפלגת העם החופשי" (PDL) של קודמו סילביו ברלוסקוני, שהודיע החודש כי בכוונתו להתמודד פעם נוספת למרות העובדה שנידון למאסר. מונטי, שנבחר לעמוד בראש ממשלת טכנוקרטים בשנה שעברה במטרה להציל את איטליה מקריסה כלכלית, הודיע כי הוא מוכן "להתמנות למנהיג הקואליציה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת איטליה מריו מונטי. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מונטי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מונטי אמר כי הברית נועדה להתגבר על גבולות פוליטיים מסורתיים ולאחד קואליציה רחבה של קבוצות שונות מהחברה האזרחית סביב רפורמה שמטרתה לתקן את הבעיות העמוקות בכלכלת איטליה. "למחלוקת המסורתית בין ימין ושמאל יש ערך היסטורי וסימבולי עבור איטליה", אמר מונטי בתום פגישה עם מנהיגים מהמרכז הפוליטי, "אבל הוא לא מבטא את הברית האמיתית שלה זקוקה איטליה – אחת שתתמקד באירופה וברפורמות".

ראש הממשלה המתפטר, המהווה מועמד מועדף מבחינת המשקיעים הזרים והכנסייה הקתולית, זכה לשבחים על שיקום הכלכלה האיטלקית והחזרת האמון בה לאחר שנות משבר תחת הנהגתו של ברלוסקוני. למרות זאת, אזרחי המדינה דווקא הפגינו חוסר שביעות רצון מהעלאת המסים ומהקיצוצים שהנהיג מונטי בתהליך השיקום. סקר שנערך במדינה העלה כי 61% מהאיטלקים לא מעוניינים לראות אותו מתמודד שוב בבחירות הקרובות.

מונטי מצדו הבהיר כי בפני הציבור האיטלקי תוצג רשימה אחת מאוחדת של מועמדים – ייתכן שזו תיקרא "האג'נדה של מונטי עבור איטליה" – שיתמודדו לבית העליון. הוא עצמו לעומת זאת יהיה ככל הנראה המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגות בבית התחתון. הוא אמר כי היבטים טכניים של חוק הבחירות הם הגורמים להבדל בין נציגי המפלגות בכל אחד מהבתים. נראה כי מונטי ויתר על מפלגת המרכז הגדולה והוותיקה UDC, המקורבת לכנסייה, שהביעה התנגדות להתאחד עם מפלגות קטנות.

בראשית השבוע אמר מונטי הוא לא יתמודד עם תנועה כלשהי בבחירות הבאות. עם זאת, סייג ואמר כי יהיה מוכן להשאיר את השלטון בידי מי שיאמצו את גישתו לרפורמות במדינה. "אהיה מוכן להציע את העידוד שלי, הייעוץ, ואם צריך – המנהיגות". כשנשאל אם יהיה מוכן להתמודד שוב על ראשות הממשלה ענה כי "אילו גוף פוליטי אמין היה מבקש ממני לרוץ עמו לראשות הממשלה, הייתי שוקל זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully