וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף שנידון למאסר: ברלוסקוני הודיע שירוץ בבחירות

8.12.2012 / 17:19

למרות עונש המאסר שנגזר עליו באוקטובר לאחר שהורשע בהעלמת מס, הודיע ראש ממשלת איטליה לשעבר כי הוא מתכוון להתמודד על התפקיד בפעם החמישית "עם תחושה של עצבות"

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, שנידון בחודש אוקטובר לשנת מאסר בגין העלמת מס, אמר היום (שבת) כי בכוונתו להתמודד לתפקיד ראש ממשלת איטליה בפעם החמישית במסגרת הבחירות הכלליות. "אני חוזר להתמודד עם תחושה של עצבות", אמר היום ראש הממשלה לשעבר בן ה-76, כשהוא מצולם במגרש האימונים של קבוצת הכדורגל שבבעלותו, מילאן, בשידור שהועבר בערוץ הטלוויזיה שבבעלותו. לדבריו, "אני עושה זאת שוב מתוך תחושת אחריות".

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני בזמן המשפט בו הורשע. רויטרס
"עושה זאת שוב מתוך תחושת אחריות". ברלוסקוני/רויטרס

הצהרתו של ברלוסקוני שמה קץ לספקולציות הרבות שרווחו באשר לכוונותיו הפוליטיות. יצוין כי לאחר מתן גזר הדין הצהיר ראש הממשלה לשעבר כי אינו מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים, אך הודיע כי לא יתמודד בבחירות הכלליות. עוד הצהיר ברלוסקוני כי יערער על עונשו, כשלזכותו עומדים שני הליכי ערעור שעשויים למנוע כניסתו לבית הסוהר. הודעתו של ברלוסקוני התקבלה יומיים לאחר שמפלגתו משכה את תמיכתה בממשלתו של מריו מונטי, מהלך שעשוי להביא לקיומן של בחירות בזק במדינה.

אלפי נשים מפגינות נגד ברלוסקוני: "איטליה אינה בורדל". רויטרס
הפגנה נגד ברלוסקוני בשנה שעברה/רויטרס

על ברלוסקוני נגזרו באוקטובר ארבע שנות מאסר בגין העלמת המסים, אולם עונשו קוצץ לשנת מאסר אחת בגלל חוק שעבר במדינה בשנת 2006 שמטרתו להפחית את הצפיפות בבתי הכלא. על פי פסק הדין, ראש הממשלה לשעבר הורשע בפרשה שבמרכזה רכישת זכויות על סרטים אמריקניים שביקש לשדר בערוץ הטלוויזיה שבבעלותו.

ברלוסקוני הורשע יחד עם אדם נוסף, שעמו רכש זכויות על הסרטים, ואילו את התשלומים עבור הרישיון לשדרם באיטליה העבירו השניים דרך חברות זרות, במטרה להימנע מתשלום מס. התביעה ביקשה לגזור על ברלוסקוני שלוש שנים ושמונה חודשים, אולם לרשות ברלוסקוני אפשרות לערער בשתי ערכאות. עורכי דינו של ברלוסקוני אמרו כי גזר הדין הוא "פשוט לא ייאמן", וכי הם מקווים ל"גישה שונה" מצד בית הדין לערכאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully