וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר X: היועמ"ש יבחן הבקשה לשפוט חברי הכנסת

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

18.2.2013 / 20:31

היועץ המשפטי לממשלה הורה לבחון את הבקשה שהגישה ח"כ מירי רגב להעמיד לדין את חברי הכנסת גלאון, חנין וטיבי שחשפו את פרשת האסיר X במליאה. רגב: "ח"כים הם לא מעל לחוק"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בדיון הסוער בכנסת בשבוע שעבר)

זמן קצר לאחר פרסום חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון, לפיה חברי הכנסת אינם נהנים מחסינות פרלמנטרית מוחלטת, הורה הערב (שני) היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבחון את בקשתה של ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו) להעמיד לדין את הח"כים שחשפו את פרשת "האסיר X" במליאה. יש להניח כי במקביל לבחינת בקשתה של רגב, יבחן צוות הפרקליטות גם את חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת.

ח"כ רגב, שפנתה ליועמ"ש ביום שלאחר הדיון הסוער בכנסת, הביעה הערב שביעות רצון מחוות הדעת של עו"ד ינון. "אני שמחה על חוות הדעת אותה הוציא היועץ המשפטי לכנסת", אמרה. "אני חושבת שיש להעמיד לדין את שלושת חברי הכנסת שהפרו צו איסור פרסום. ח"כים הם לא מעל לחוק. אני ממתינה לתשובתו של היועץ המשפטי לממשלה בדבר העמדתם לדין של שלושה ח"כים חסרי אחריות שבשביל כותרת בעיתון מכרו את ביטחון המדינה".

לדבריה, "חוות הדעת של ינון רק מחזקת את פנייתי. ארים טלפון כדי לוודא מה קורה עם התשובה וכדי לחזק את מכתבי בהעברת חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת ליועץ המשפטי לממשלה". היא הודיעה כי תגיש מחר הצעת חוק לפיה כל חבר כנסת שיעבור על צו איסור פרסום וחוק הצנזורה יועמד לדין פלילי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חרף בקשתה של רגב, שבמקביל אליה הוגשו בקשות דומות נוספות, ניתן להעריך כי בסופו של יום לא ימהר וינשטיין להעמיד לדין חבר כנסת מכהן בגין דברים שאמר במליאת הכנסת ושלא תיפתח חקירה כנגד השלושה כשם שלא הועמדו לדין פוליטיקאים בעבר בגין התבטאויות מסוג זה.

בחוות הדעת שפרסם הערב, סירב ינון לקבוע חוות דעת משפטית קונקרטית לגבי האירוע הספציפי, אך הדגיש כי אם חברי הכנסת זהבה גלאון (מרצ), דב חנין (חד"ש) ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התבטאו בצורה אסורה על פי החוק מתוך תכנון מוקדם, הם לא יזכו לחסינות הפרלמנטרית המוענקת להם. לדבריו, "תכנון מראש של התבטאות המהווה עבירה לא חוסה תחת החסינות וניתן כעיקרון להעמיד חבר כנסת לדין בגינה, כמו כל אדם אחר". עם זאת, הוא הבהיר כי ההחלטה על העמדה לדין של חבר כנסת מצויה בידיו של היועץ המשפטי לממשלה שפועל לפי המבחן המשפטי ולפי מבחנים של "עניין לציבור" להעמדה לדין, בין היתר בהתחשב בחומרת ההתבטאות והנזק שנגרם מהפרסום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התאבד בכלא איילון. זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרשת "האסיר X" נחשפה בשבוע שעבר בעקבות תחקיר שפורסם ברשת ABC האוסטרלית. חרף הצנזורה שהוטלה על כלי התקשורת לפרסם את הפרשה המביכה על בן זיגייר, סוכן מוסד שנכלא בבידוד והתאבד בתאו בכלא איילון, הח"כים האמורים עשו שימוש בחסינות הפרלמנטרית לה הם זוכים במסגרת תפקידם ופנו לשר המשפטים בבקשה לקבל פרטים בנושא. "פורסם היום כי אסיר בעל אזרחות אוסטרלית התאבד באחד מבתי הכלא בישראל תחת זהות אחרת", אמר טיבי. "האם זה נראה לך תקין שמשרד ראש הממשלה מזמן את ועדת העורכים כדי למנוע פרסום של פרשה שעלולה להביך את ישראל?", תהתה גלאון. השר נאמן השיב: "אין לי יכולת לענות על השאלות כי כל הנושא הזה איננו בתחום משרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully