וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 6 מהצפון בלעה צפצפה - והחלה לצפצף כשהתנשפה

קובי מנדל

18.2.2013 / 17:05

ר', בת שש מהצפון, הובהלה לבית החולים רמב"ם לאחר ששאפה את הצפצפה במהלך משחק. הרופאים איתרו ושלפו את הצפצפה ולילדה לא נגרמה פגיעה. "המזל שיחק לטובתה", הבהירו

לשאוף אוויר ולהתחיל לצפצף? זה מה שקרה לר', ילדה בת שש מאזור הצפון, שבלעה בשוגג צפצפה. המקרה אירע כאשר הילדה שיחקה עם צפצפה קטנה, כמו זאת שנמצאת בבטנן של בובות. תוך כדי המשחק היא הכניסה את העצם הקטן, שאורכו כסנטימטר, לפיה, ושאפה אותו בטעות. התוצאה היתה כי בכל פעם שר' הכניסה אוויר לריאותיה, היא צפצפה. הילדה הובהלה למיון בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם בוצע צילום חזה, במטרה לנסות לאתר את העצם הזר, אך בשל החומר ממנו עשויה הצפצפה, לא ניתן היה לראות דבר בצילום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הצפצפה שהוצאה מגופה של הילדה/מערכת וואלה, צילום מסך

כדי לאתר את הצפצפה, הכניסו הרופאים, ד"ר אריה גורדין, מנהל שירות אף אוזן גרון ילדים בבית החולים לילדים ברמב"ם וד"ר לימור בינימיני-בן יעיש, רופאה בכירה במחלקת אף אוזן גרון בבית החולים, אנדוסקופ (צינור אופטי המכיל מצלמה) אל קנה הנשימה של הילדה. המכשיר סייע לאתר את העצם הזר שהתמקם בסמפון הימני, אחד משני הפיצולים הראשיים שממשיכים מקנה הנשימה ומובילים לריאות. מיקומו של העצם הזר בנתיב הנשימה של הילדה הוא זה שגרם לאוויר להיכנס אל הצפצפה והחוצה ממנה בזמן שנשמה, ולגרום לקולות הצפצוף שהיא הוציאה.

"להגביר את הערנות ליד הקטנים"

משאותרה הצפצפה, שלפו אותה הרופאים ללא בעיה וללא כל נזק. ר' נותרה בבית החולים להשגחה, ושוחררה לביתה למחרת בבוקר, כשהיא חשה בטוב. את הצפצפה שמרו ההורים למזכרת. לדברי הרופאים, האירוע יכול היה להסתיים אחרת. "המזל שיחק לטובתה של הילדה, ולשמחתנו היא לא סבלה משום נזק בריאותי, ולא נשקפה כל סכנה לחייה", ציינה ד"ר בינימיני-בן יעיש, "אך אם העצם היה נתקע במיקום אחר, היא יכולה הייתה להיחנק".

"אנחנו נתקלים במקרים רבים של בליעת עצמים על ידי ילדים, ויש להגביר את הערנות ליד הקטנים, במיוחד כעת לקראת חג הפורים", הוסיף ד"ר גורדין, "הסקרנות שלהם יכולה להיות מאוד מסוכנת ועל ההורים להשגיח על ילדיהם כל הזמן".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully