וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: שוחחתי עם פולארד, "שיחה עם איש שבור"

פנחס וולף וטל שלו

18.2.2013 / 17:00

יו"ר יש עתיד סיפר כי במהלך פגישתו עם אסתר, רעייתו של המרגל היהודי הכלוא בארה"ב, התקשר אליה בעלה מהכלא. לפיד הבטיח: "נעשה ככל שביכולתנו להרים את הכפפה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, סיפר היום (שני) במהלך ישיבת סיעתו כי שוחח בטלפון עם המרגל היהודי, ג'ונתן פולארד, המרצה עונש מאסר בארצות הברית. לפיד סיפר כי נפגש עם רעייתו של פולארד, אסתר, וכי במהלך פגישתם התקשר אליה בעלה מן הכלא. "יצאתי לדבר איתו בשיחה שהעלתה דמעות", שחזר לפיד. "שיחה עם איש שבור שמדבר על זה שאף אחד לא מוכן להרים את הכפפה, נעשה ככל שביכולתנו להרים את הכפפה". לדברי לפיד, השיחה לא ארכה זמן רב כיוון שזמן הטלפון של פולארד מוגבל לדקות ספורות ביום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד משוחח עם פולארד בטלפון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר החל ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) להחתים חברי כנסת מכל הסיעות בקריאה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, לחון את המרגל היהודי ולשחררו לאחר למעלה מ-27 שנות מאסר. המהלך נערך על רקע ביקורו הצפוי של אובמה בישראל בחודש הבא. "הגעתו של נשיא ארה"ב לישראל היא הזדמנות מיוחדת לעשות את מה שהיה לעשות כבר מזמן, וזה לחון את יונתן פולארד", אמר וורצמן, "זה המעשה הכי הומני והכי בסיסי שיש לעשות, בין היתר בשל מצבו הבריאותי הקשה של יונתן, וזו גם מחווה יפה לעם ישראל. במקרה הזה, אין ימין או שמאל. פולארד הוא אדם ששירת את המדינה והגיע הזמן שייצא לחופשי. טוב יעשה נשיא ארה"ב אם ייענה לקריאה לשחררו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד לצד רעייתו של פולארד, אסתר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה דווח כי מצבו הבריאותי של פולארד מדרדר ושהוא מטופל בקביעות על ידי צוותי רפואה מקומיים. על אף פניות חוזרות ונשנות מצד גורמים בממשלה בירושלים לוושינגטון, בבית הלבן מסרבים עד כה להיענות לבקשה לחון את פולארד שהורשע בריגול עבור ישראל ונידון למאסר עולם. בישראל מעוניינים מאוד שאובמה יחון את פולארד כמחווה לנתניהו, על רקע ההערכות כי ישראל צפויה לקיים מספר מחוות לקראת ביקורו של אובמה כחלק מקידום ההליך המדיני כדוגמת הקפאת הבנייה או שחרור אסירים פלסטינים. בארה"ב ישנם גורמי ביטחון לשעבר העומדים על כך שאין לשחרר את פולארד, זאת על אף שאסירים אחרים שריגלו עבור מדינות אויב שוחררו לאחר שזכו לחנינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully