וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולארד עם לכידתו: התבקשתי להעביר מידע על ישראלים

על פי מסמכים של ה-CIA שנחשפו לראשונה, טען המרגל פולארד בחקירתו כי הוטל עליו לחפש מידע על מדינות ערב ולא על ארה"ב. "ישראל מעולם לא הביעה עניין בצבא האמריקני", צוטט

ג'ונתן פולארד, המרגל היהודי-אמריקני המרצה מאסר בארצות הברית, טען בחקירתו כי מפעיליו בישראל ביקשו ממנו להביא "לכלוך" על מנהיגים ישראליים מפי גורמים ב-CIA – כך עולה ממסמכים מסווגים של הסוכנות שנחשפו אתמול (שישי). בנוסף, על פי המסמכים, ציין פולארד בחקירתו כי למעשה חיפש מידע על מדינות ערב ולא על אמריקנים.

במסמכים נכתב כי עם מעצרו בשנת 1985, אמר פולארד לחוקריו כי ניסה למצוא מידע אמריקני על נשק גרעיני או "אמצעי לחימה אקזוטיים" במדינות זרות. באחד המסמכים מפורט כי פולארד העביר מידע ששימש לתקיפת מטה אש"ף בתוניסיה, וכן מידע לגבי הערכה אמריקנית לפיה פוחתים סיכוייה של סוריה לכבוש מחדש את רמת הגולן.

לדבריו, הוא התבקש להעביר מידע על מנהיגים ישראליים, אולם סירב. כמו כן, ציין כי ישראל לא ביקשה ולא קיבלה ממנו מידע מודיעיני על מקורות אמריקניים רגישים. "ישראל מעולם לא הביעה עניין בפעילויות, התוכניות והיכולות של הצבא האמריקני", צוטט פולארד במסמכים.

עוד נכתב כי פולארד העביר למפעיליו בישראל יותר מידע מכפי שביקשו. מהמסמכים עולה כי פולארד התמודד עם קשיים כלכליים, וכי נטה להתנהגות אקסצנטרית. בתחילה סירבה הסוכנות לשחרר את המסמכים, שנשמרו בארכיון הביטחון הלאומי באוניברסיטת וושינגטון, אולם לבסוף התרצתה. עם זאת, חלקים מהמסמכים צונזרו ולא פורסמו במלואם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully