וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA לשעבר: "דמיינו שפולארד לא יהודי - ושחררו אותו"

במאמר שפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל", קרא ג'יימס וולסי לשחרור המרגל האמריקאי-יהודי, ונתן דוגמאות למרגלים שנידונו למאסרים קצרים יותר. "העמידו פנים שהוא יווני או קוריאני"

ראש ה-CIA לשעבר, ג'יימס וולסי, פרסם הבוקר (חמישי) מאמר חריף בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", ובו קרא לשחרורו של המרגל האמריקאי-יהודי, ג'ונתן פולארד, ורמז כי היותו יהודי משפיעה על הסירוב לשחררו. "עבור אלה שנתפסים משום מה לעבודה שהוא אמריקאי יהודי – העמידו פנים שהוא יווני, או קוריאני, או פיליפיני – ושחררו אותו", כתב.

"התנגדתי להענקת חנינה לג'ונתן פולארד בתחילת ממשל קלינטון הראשון, כשכיהנתי כראש ה-CIA, אולם כעת, כמעט שני עושים מאוחר יותר, אני תומך בשחרורו", ציין וולסי במאמר. "מה הייתי אומר שהשתנה? מעבר הזמן".

"כשהמלצתי שלא להעניק לו חנינה, פולארד היה במאסר פחות מעשור. היום, הוא כלוא כבר יותר מרבע מאה, במסגרת מאסר העולם שהוטל עליו", הוסיף ראש סוכנות הביון האמריקאית. במאמר, נתן וולסי דוגמאות לעשרות אזרחי מדינות שונות, שהורשעו בריגול בארצות הברית, ונידונו לאחרונה, או ריצו, למאסר קצר יותר מזה שפולארד כבר ריצה עד כה.

עוד ציין וולסי במאמרו כי פולארד שיתף פעולה באופן מלא עם הממשל האמריקאי, התחייב שלא להרוויח מפשעו (על ידי מכירת ספרים), והביע פעם אחר פעם חרטה על מעשיו. "אין כל סיבה שפולארד יישאר במאסר לאותה תקופה כמו איימס (אולדריץ' איימס, סוכן CIA לשעבר שהורשע בריגול עבור הסובייטים) והנסן (רוברט הנסן, מראשי הריגול הנגדי של ה-FBI, שמכר סודות לרוסים), ומשמעותית יותר זמן ממרגלים ממדינות ידידותיות וניטרליות אחרות", הוא הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully