וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות מעסקת שליט: לשחרר את פולארד

טל שלו

5.6.2012 / 19:26

נציגי המשפחות נועדו עם הנשיא פרס וביקשו ממנו להעביר מסר לנשיא ברק אובמה בפגישתם בשבוע הבא, הקורא לשחרור המרגל הכלוא בארה"ב. פרס הבטיח: "אדבר עם אובמה כאדם אל אדם"

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש היום (שלישי) עם נציגי משפחות שכולות שרוצחי יקיריהן שוחררו בעסקת שליט, אשר ביקשו ממנו לפעול למען שחרורו של המרגל היהודי-אמריקאי ג?ונתן פולארד, העצור בכלא האמריקאי מזה 27 שנים באשמת ריגול עבור ישראל. נציגי המשפחות השכולות ביקשו מפרס להעביר מסר לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, איתו הוא עומד להיוועד בשבוע הבא בוושינגטון, ולקרוא לו לשחרר את פולארד. השניים ייפגשו לרגל קבלת מדליית החירות הנשיאותית - העיטור האזרחי האמריקאי הגבוה ביותר - בטקס מיוחד מידי הנשיא אובמה.

הזמרת רוחמה רז, ששכלה את אחותה בפיגוע בקו 405, פתחה את הפגישה במילות ברכה לנשיא על קבלת המדליה ואמרה לפרס כי "באנו על מנת לבקש ממך כי עניינו של פולארד יעמוד במרכז סדר היום מבחינה הומאנית. פולארד ריצה את עונשו ואנו, ששילמנו את המחיר הכבד ביותר, רוצים להעביר מסר של הצלת נפש".

נשיא המדינה, שמעון פרס במפגש עם נציגי המשפחות השכולות, יוני 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"פולארד ריצה את עונשו ואנו, ששילמנו את המחיר הכבד ביותר, רוצים להעביר מסר של הצלת נפש". נציגי המשפחות בפגישה עם הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אסתר וקסמן, ששכלה את בנה החטוף נחשון, ציינה כי פנייתה אל הנשיא פרס נעשית "כאמא וכאזרחית ישראלית, שרוצה לראות את פולארד לידי. הגיע הזמן שפולארד יהיה בן חורין". רון קרמן, ששכל את ביתו בפיגוע בקו 37 בחיפה וזהבה רוזן, אמה של ענת רוזן-וינטר שנרצחה במסעדת "אפרופו" בפורים 97', ציינו את מעמדו הבינלאומי הרם של הנשיא כמנוף להשגת שחרור פולארד.

הנשיא ציין בפני המשפחות כי הוא מתרגש מכך שלמרות כאבם האישי, "אתם דואגים למישהו רחוק שאפילו אינכם מכירים, ומשקיעים את כוחכם בחמלה על אדם שנמק בכלא, וכעת אחוז מחלות ונאבק על חייו לאחר בדידות של 27 שנים". פרס הוסיף כי יעביר את פניית המשפחות "מתוך שכנוע פנימי עמוק. אדבר על הנשיא אובמה כאדם אל אדם ולא רק כבעל תפקיד. אני רואה בזה שליחות אנושית ממדרגה ראשונה".

נציגי המשפחות, שהצטרפו לקמפיין המטה לשחרור פולארד הקורא לפרס לכרוך את קבלת העיטור בבקשת חנינה לפולארד, אמרו לנשיא גם כי "ידענו ששחרור גלעד יעלה לנו במחיר כואב ויום יומי של שחרור רוצחי יקירינו, אך שילמנו את המחיר למען הצלת חיים. באנו לכאן להתחנן שתפעל באותה עוצמה בכדי להציל את יהונתן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully