וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עיריית ירושלים מעכבת תושבות כבוד לפולארד?

27.1.2013 / 15:06

אחרי שזכה לאזרחות כבוד של ישראל, פועלים באחרונה גורמים בבירה להעניק למרגל היהודי תושבות כבוד - אך בעירייה לא ממהרים לקבל החלטה כבר חודש וחצי: "הנושא בבדיקה"

האם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, מסרב להעניק תושבות כבוד של הבירה לג'ונתן פולארד? 16 שנים לאחר שממשלת ישראל העניקה אזרחות של כבוד למרגל הישראלי, הועלתה בעירייה האפשרות להעניק לו תושבות כבוד בעיר - אולם לעת עתה, היוזמה מתעכבת.

היוזמה עלתה לראשונה לפני כחודש וחצי, אז נפגש חבר מועצת העיר, עו"ד יאיר גבאי, עם ראש העיר ניר ברקת. בפגישה העלה בפניו את הצורך להעניק לפולארד תושבות של כבוד או את אות "יקיר ירושלים". גבאי הדגיש כי לאחר הענקת אזרחות של כבוד מטעם ממשלת ישראל לפולארד, ישנה חשיבות סמלית בהענקת תושבות כזו של הבירה. לדבריו, המהלך עשוי לסייע בהעלאת הנושא מחדש על סדר היום הציבורי ושימור הלחץ על הממשל האמריקאי לשחררו.

בלשכתו של ברקת נמנעו עד כה ממסירת תגובה מפורטת בנושא, והסכימו רק למסור כי הדבר "נמצא בבדיקה".

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
באחרונה חלה הרעה במצבו הבריאותי. פולארד/AP, Karl Deblaker

אזרחותו הישראלית של פולארד הוענקה לו בשנת 1996 על ידי שר הפנים דאז, חיים רמון, מתוך כוונה לפרוש עליו חסות כמי שנשלח מטעמה של המדינה. ב-2011 ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מנשיא ארצות הברית לחון את פולארד, ובשנה שעברה הגיש נשיא המדינה שמעון פרס בקשה דומה - אולם עד כה, האמריקאים לא נענו. באחרונה חלה הרעה במצבו הבריאותי של פולארד והוא אושפז מספר פעמים.

"אחת המשימות הלאומיות שכולנו מחויבים להתגייס אליה בלב ובנפש הינה החזרתו הביתה של יונתן פולארד לאחר שבי של 26 שנים", אמר גבאי לוואלה! חדשות. "ראוי שאנו כנבחרי ציבור נקפיד להעלות לסדר היום את עניינו של יונתן פולארד עד אשר ייענה הממשל האמריקאי וישחררו לחיק משפחתו ומדינתו. אני פונה לניר ברקת לגלות שותפות גורל עם יונתן פולארד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully