וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זייגיר נעצר כי הדליף מידע על מבצע חשאי באיטליה"

רשת אי-בי-סי, שחשפה את מותו של "האסיר X", מדווחת שזייגיר נעצר בחשד שהדליף "מידע על מבצע של המוסד שתוכנן במשך שנים". בעבר דווח כי זייגיר ניהל חברת קש שעבדה מול אירן

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

בן זייגיר, המכונה "האסיר X", נעצר על ידי מפעיליו בישראל מכיוון שכוחות הביטחון חשדו שהוא מסר לאוסטרלים מידע על פעילויות המוסד - כך דיווחה הבוקר (שני) רשת אי-בי-סי האוסטרלית. אותה רשת היא שפרסמה בשבוע שעבר את התחקיר שחשף את מותו של זיגייר, שהיה עצור בבית הכלא איילון.

לפי הפרסום, זייגיר נפגש עם אנשי סוכנות הביון האוסטרלית (ASIO) ומסר להם מידע מקיף ונרחב על אודות פעילות המוסד, כולל לגבי "מבצע סודי ביותר באיטליה שתוכנן במשך שנים". בין היתר דיווחה הרשת כי זייגיר הגיש בעבר בקשה לקבלת אשרת עבודה לאיטליה. בשבוע שעבר דווח ב"גרדיאן" הבריטי כי זייגיר ניהל עבור המוסד חברת קש שפעלה באירופה, ושמכרה ציוד אלקטרוני לאירן.

פרשת האסיר X - כותרות נוספות
התביעה באוסטרליה: לא נחקור את שירותי הביון לגבי זיגייר
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תחקור את פרשת "האסיר X"
נתניהו על "האסיר X": "חשיפת יתר עלולה לפגוע בביטחון"
הנגבי: "היה כשל, ועדת החוץ והביטחון לא ידעה על זיגייר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדליף מידע על מבצע סודי שתוכנן במשך שנים".זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות האוסטרלית "פיירפקס" כי גורמי ביטחון רשמיים במדינה חשדו שזיגייר עמד לחשוף בפני רשויות הביטחון בקנברה, או בפני אמצעי התקשורת המקומיים, את שיטות הפעולה של המודיעין הישראלי, ואת דרך השימוש שעושה לכאורה המוסד הישראלי בדרכונים אוסטרלים בפעולותיו במדינות זרות. משום כך, לדברי אותם גורמים עלומי שם, הוא נעצר ונכלא.

זיגייר "היה קרוב לחשוף את הסודות, אולם הוא מעולם לא הספיק לעשות כן", אמרו הגורמים. מקורות בקנברה התעקשו ש"השב"כ" האוסטרלי, ה-ASIO, לא קיבל ממקבילו הישראלי מידע על החשדות שהצטברו בצד הישראלי נגד זיגייר. עם זאת, "הם הבינו שהוא עמד בקשר עם שירותי הביטחון האוסטרליים".

עוד עולה מהדיווח בסוכנות "פיירפקס", כי המודיעין הישראלי הודיע ל-ASIO על מעצרו של זיגייר שמונה ימים בלבד לאחר שהרשויות בדובאי חשפו את החשד כי סוכנים ישראלים השתמשו בדרכונים אוסטרליים מזויפים במהלך חיסולו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully