וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לטבח באיתמר: "התשובה לרצח - בנייה"

יהושע בריינר

17.2.2013 / 19:56

במלאות שנתיים לפיגוע התקיים טקס אזכרה לחמשת בני משפחת פוגל שנרצחו על ידי שני מחבלים פלסטינים. השר כץ: "צוואת הנרצחים מחייבת אותנו לחזק את המחויבות שלנו לארץ"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

"הזמן אינו מרפא את הכאב, וככל שהוא עובר אני מרגישה את גודל השבר". כך אמרה הערב (ראשון) צילה פוגל באזכרה במלאות שנתיים לטבח באיתמר בו נרצחו בנה אהוד, כלתה רות וילדיהם יואב, אלעד והדס. בטקס המרגש, בו השתתפו ילדי המשפחה שניצלו מהטבח, לצד קרובים ואנשי ציבור, נשא דברים גם שר התחבורה היוצא, ישראל כץ, שאמר כי הממשלה תפעל לחזק את תושבי איתמר ולהרחיב את היישוב. "מי שרצה להרתיע יראה כאן בתים חדשים נבנים, ויישובים נבנים", אמר. "הרוצחים רצו לגרום לפחד, לבריחה ולנטישה. הצוואה של הנרצחים מחייבת אותנו לחזק את המחויבות שלנו לארץ ישראל ואת ההתיישבות בכל ארץ התנ"ך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמר פוגל, שניצלה מהטבח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מועצה אזורית שומרון, גרשון מסיקה, שהשתתף אף הוא בטקס הוסיף כי הפתרון לאיומים הוא לאחד את כל היהודים. "הבנייה פה באיתמר בשומרון היא תשובה מתאימה: ישמעו הרוצחים וחבריהם מעווארתא את קול הטרקטורים וכלי הבנייה ויבינו שעם ישראל חי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הרב אביחי רונצקי, לשעבר רב צבאי,  באזכרת בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר, פברואר 2013. ערן יופי כהן, ספק 500
הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי בטקס האזכרה/ספק 500, ערן יופי כהן

האזכרה נערכה בבית המדרש "משכן אהוד" שהוקם בישיבת ההסדר ביישוב לזכר בני המשפחה שנרצחו. אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, אמר במעמד כי "המשכן הזה הוא העדות הטובה ביותר ליכולת של עם ישראל להפוך את הקושי לדבר חיובי. אני מאחל שמבית המדרש הזה תחנכו את התלמידים לתורה ולמעשים טובים". הרב יהודה בן ישי, אביה של רות פוגל, אמר: "אודי ורותי ממשיכים להיות הוריהם של תמר, רועי וישי - שנושאים את השם, את התקווה ואת המשך הדרך. אנו, הסבים, מנסים לתרום את חלקנו אבל ההורים מלמעלה בוודאי פועלים את פועלם".

רועי פוגל באזכרת בני משפחתה שנרצחו באיתמר, פברואר 2013. ערן יופי כהן, ספק 500
רועי פוגל, שאיבד את חמשת בני משפחתו בטבח/ספק 500, ערן יופי כהן

בטקס הוקרא גם מכתב מטעמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו כתב כי הוא מחבק את המשפחות שאיבדו את יקיריהן, וכי הוא ורעייתו "מתרשמים מחוסנם ומחוזקם וממשיכים להתעדכן על ההתפתחויות השונות בחיי הילדים".

בני משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע באיתמר, מרץ 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו: ההורים אהוד ורותי/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully