וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם באיתמר: "משפחת פוגל חשבה רק על נתינה"

יהושע בריינר

13.3.2011 / 0:01

חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר היו מוכרים מאוד ביישוב. התושבים התקשו להתמודד עם הבשורה המרה על מותם. "גם בדימיונות הפרועים ביותר איש לא יכול להעלות על דעתו תסריט כזה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, אמציה האיתן, אולפני אתרוג, עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

הלם, כעס, עצב וזעזוע, כך סיכמו אמש (שבת) תושבי איתמר את השבת הקשה שעברה על ההתנחלות הוותיקה בשומרון, בעקבות הפיגוע הרצחני ביישוב בו נדקרו למוות חמישה בני משפחה אחת. משפחת פוגל הייתה משפחה מוכרת מאוד ביישוב. אבי המשפחה הרב אהוד (אודי) פוגל, בן 36, שימש כרב בישיבה הגבוהה שביישוב, כאשר אשתו רות, בת 35, הייתה אף היא אשת חינוך, אולם באחרונה הייתה בחופשת לידה.

ילדיהם שנרצחו, יואב בן ה-11, אלעד בן הארבע, והתינוקת הדס בת השלושה חודשים צפויים להיטמן לצדם. משפחת פוגל פונתה במהלך ההתנתקות מההתנחלות נצרים ועברה תחילה להתגורר באריאל. לפני כשנה וחצי עברה המשפחה לאיתמר ונקלטה במהירות ביישוב.

הסבא, חיים פוגל, סיפר הערב: "קיבלנו את הבשורה המרה על הפיגוע בשלוש לפנות בוקר, מפי צוות החירום היישובי של נווה צוף, בראשות הרב יונתן בלס. הסיעו אותנו לבית של אודי באיתמר, ראינו את זירת הרצח המתועב. חזרנו הביתה עם שלושת הילדים שנותרו בחיים. שיחת הטלפון האחרונה הייתה אתמול, בערב שבת, כרגיל. אודי שוחח איתי ועם צילה רעייתי וגם עם מתן ומיכל אחיו ואחותו. רק במוצאי השבת שעברה היינו אצלם באיתמר והשתתפנו במלווה מלכה (סעודת מוצאי שבת) לרגל ערב ראש חודש אדר".

כבר אמש נלקחו שלושת ילדיהם של בני הזוג פוגל אל ביתם של הורי אביהם שנרצח, חיים וצילה פוגל, המתגוררים בהתנחלות נווה צוף. השלושה מקבלים סיוע מעובדים סוציאליים ביחד עם אנשי היישוב. הבת הבכורה של המשפחה, שרויה במצב נפשי קשה מאוד.

"גם בדימיונות הפרועים ביותר והמטורפים ביותר איש לא יכול להעלות על דעתו תסריט כל כך אכזרי בו ילדה בת 12 רואה לנגד עיניה את גופותיהם השחוטות של הוריה ואחיה הקטנים", סיפר גורם ביישוב.

"חשבו רק על נתינה"

"הם היו משפחה מדהימה ואידיאליסטית, הם כל הזמן חשבו על נתינה", אומרת אחת מתושבות ההתנחלות, "למרות הגירוש מנצרים, הם המשיכו להיות אנשי עשייה ועושי חסדים. הם מיד נעשו מאוד מעורבים בנעשה ביישוב וחיפשו רק לעזור לתושבים אחרים ולתלמידים של הרב אודי". ילדיהם של בני הזוג היו מוכרים כ"ילדים טובים ירושלים", מגדירה אותם תושבת איתמר, "ממש ילדים טובים, ממשומעים ומחונכים, אחד אחד נופת צופים".

מי שלקח על עצמו את מלאכת ההודעות והשיקום של היישוב במהלך השבת הוא הרב אביחי רונצקי, הרב הצבאי לשעבר ומי שעומד בראש הישיבה בהתנחלות. הרב רונצקי עבר במהלך השבת משפחה משפחה ביישוב וביחד עם עובדת סוציאלית שוחח עם התושבים. בתפילת שחרית עלה רונצקי לדוכן וניסה לחזק את התושבים המקומיים.

"איננו מבינים את החשבונות של הקדוש ברוך הוא", אמר להם הרב רונצקי, "זוהי שבת קשה אבל אנחנו עם הפנים קדימה". במהלך השבת שוחחו עובדים סוציאליים ורכזי נוער עם תושבי ההתנחלות, שעדיין מנסים להתמודד עם האירוע הקשה. אמש לאחר הפיגוע הצבא הורה לתושבים להישאר בבתיהם, כאשר חברי כיתת הכוננות דופקת בדלתות, מה שהוסיף בשעות הראשונות על החוסר ודאות שפקד את ההתנחלות.

"היישוב שלנו ידע מספיק מכות בעבר, ואחרי שבע שנים של שקט שבו הוא התפתח והפך למקום פסטורלי הגיעה אתמול המכה הזאת שהחזירה אנשים אחורה", מספרת אחת מתושבות איתמר, "קשה לתושבים לאסוף שוב פעם כוחות, אבל מצד שני המפגשים במהלך השבת עם העובדים הסוציאליים ועם הרב רונצקי חיזקו את האמונה ואת החשיבות של החייים שלנו כאן". עם זאת, ביישוב עדיין מתקשים לעכל את הרצח הקשה של התינוקת בת הארבעה חודשים. "מזעזע, אין מילים, היום כולם ראו עד כמה הערבים הם אכזריים. לא רק שרצחו תינוקת שלא פשעה מעולם, אלא גם השאירו ילדים יתומים. זה שבר גדול לכולם, אבל זה לא ירתיע אותנו".

הלוויותיהם של חמשת בני משפחת פוגל ייערכו מחר בשעה 13:30 בהר המנוחות בירושלים (ייתכנו שינויים). הספדים יינשאו בגבעת שאול.

(עדכון ראשון 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully