וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "ישראל תזכה לתגובה מוחצת על חיסול שאטרי"

משה-חי הגיגת

17.2.2013 / 0:46

טהרן מפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל, אף שטרם ברור מי חיסל את חסן שאטרי - בכיר משמרות המהפכה האירנים בלבנון שסייע כנראה בשיקום תשתיות חיזבאללה במדינה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: רן מנחם

אף שלא ברור עדיין מי עומד מאחורי חיסול הבכיר האירני בלבנון חסן שאטרי, משטר האייתוללות לא מבזבז זמן – ומאיים בתגובה נגד ישראל. "המשטר הציוני יזכה בבוא העת לתגובה מוחצת על ההתנקשות הפראית בגנרל שאטרי", נאמר בהצהרה שפרסמו חברי וועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האירני בסוכנות הידיעות "פארס" הרשמית למחצה במדינה. בהצהרה צוין עוד כי "פשעים מעין אלה יזרזו את קריסת המשטר הציוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פשעים מעין אלה יזרזו את קריסת המשטר הציוני". שאטרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דברים ברוח דומה אמר גם עלי שיראזי, נציג המנהיג העליון חמינאי בכוח אל קודס של משמרות המהפכה. שיראזי אמר לכלי תקשורת אירנים כי "הריגתו של חסן שאטרי תחזק את העם האירני. האויבים בישראל יגלו שהנקמה על מותו תתקבל במהרה".

שגריר אירן בביירות גזנפאר רוקנבדי אמר לסוכנות הידיעות האירנית אירנ"א כי "ההתנקשות בראש מטה השיקום בלבנון מצביעה על כך שהמשטר הציוני מודאג בשל המשך פעילות תנועת ההתנגדות". הפניית האצבע המאשימה לעבר ישראל מעלה סימני שאלה, שכן בדיווחים צוין עוד כי שגרירות אירן בסוריה אישרה כי שאטרי חוסל בידי "קבוצות טרוריסטים", הכינוי המקובל במדינה לכוחות המורדים בסוריה, שעה שהיה בדרכו לשדה התעופה בדמשק על מנת לשוב ללבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה חייל צייתן למנהיג העליון". שאטרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממונה על קשרי החוץ של משמרות המהפכה, רמדאן שריף אמר ביום חמישי כי "שאטרי היה חייל צייתן למנהיג העליון, ובשנים האחרונות היה עסוק בשיקום האזורים שנפגעו על ידי המשטר הציוני במלחמת 33 הימים (מלחמת לבנון השנייה-מח"ה), מה שהביא ברכה עבור אזרחי לבנון".

הגנרל היה האישיות האירנית הבכירה ביותר על אדמת לבנון ותפקידו כראש מנהלת השיקום במדינה היה למעשה מסווה למשרתו האמיתית - מפקד משמרות המהפכה בלבנון. הדיווחים לצד האשמות בכלי התקשורת האירניים לפיהם "חוליות של הציונים" הן אלה שאחראיות להריגתו של הגנרל האירני, נשמעו גם דיווחים וטענות כי מדובר בפעולה מתוכננת של אנשי אופוזיציה סורים.

להלווייתו של סרדאר חסן שאטרי ביום חמישי הגיעו כל ראשי משמרות המהפכה ורבים מאנשי כוח הקומנדו של הארגון, כוח קודס. הכינוי "סרדאר", מגדיר את דרגתו הצבאית כמקבילה לגנרל ארבעה כוכבים זוטר בצבא האמריקאי. לא כל שהיד של משמרות המהפכה זוכה לכך שעל פני ארונו יצעדו מפקד משמרות המהפכה, עלי ג'עפרי, סגנו חוסיין סלאמי, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ועוד רבים מבכירי הרפובליקה האיסלמית. באתרי חדשות שונים אף צוין כי שאטרי עצמו היה איש כוח קודס, כלומר שהיה מראשי הכוח שמטרתו לא רק לשמר את ערכיה של המהפכה האיסלמית, אלא גם להפיץ אותה בעולם כמצוות המנהיג העליון הקודם, חומייני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להלווייתו הגיעו כל ראשי משמרות המהפכה ורבים מאנשי כוח הקומנדו של הארגון, כוח קודס. שאטרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטקס אתמול (שבת) נאם גם אחד מאנשי הדת המזוהים ביותר עם חמינאי, עלי-רזא פנאהיאן, שמונה על ידי המנהיג ל"ראש צוות החשיבה עבור האוניברסיטאות" באירן, והיה מהבולטים שקראו לשפוט ולהוציא להורג את ראשי מנהיגי האופוזיציה הירוקה. פנאהיאן אמר בין השאר בנאומו: "רבים ממעשיו של שאטרי יישארו נסתרים לעד, ולא ניתן להזכירם כאן. שאטרי שלנו לא היה פחו?ת מעימאד מורנייה. שאטרי היה משהו אחר, הוא היה לוקח אותנו עד לגבול של לבנון עם ישראל מראה לנו את הכבישים ואומר 'אני הנחתי כאן את האספלט', והרגשת כאילו הוא מניח את האספלט עם ידיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully