וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב: ייצוא תפוחי הגולן לסוריה בוטל השנה

רמי שני

15.2.2013 / 1:29

הלוחמה באזור הסמוך לגבול והמצב הכלכלי שנוצר בסוריה לא מאפשרים לייצא השנה תוצרת חקלאית מיישובי הדרוזים. ובדרום: הסחר עם הפלסטינים דווקא מתהדק – הבננות בדרך לרצועה

המצב הביטחוני משפיע גם על הפירות: ייצוא התפוחים מיישובי הדרוזים ברמת הגולן לסוריה בוטל ולא יתבצע השנה. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל, הסביר אתמול (חמישי) שהלוחמה באזור הסמוך לגבול והמצב הכלכלי שנוצר בסוריה אינם מאפשרים את ייצוא התוצרת החקלאית ואת קבלת התמורה הכספית באופן מסודר, ולכן התקבלה בלית ברירה ההחלטה לוותר השנה על הייצוא.

העברת תפוחים מישראל לסוריה במעבר קוניטרה בגולן, פברואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
העברת תוצרת מישראל לסוריה במעבר קונייטרה, לפני שנה/ג'יליס, משה אסרף

עם זאת, אשל ציין כי בניגוד למצב בסוריה, קשרי הסחר עם הפלסטינים ברצועת עזה הולכים ומתהדקים, וכי נערכות פגישות משותפות במחסום ארז לצורך תיאום העברת הפירות. בין המגדלים הישראלים לבין הסוחרים הפלסטינים התפתחו יחסי אמון, ובחלק מהמקרים מגיעים הקניינים הפלסטינים לביקורים בבתי האריזה ובמטעים כדי לבחון מקרוב את התוצרת החקלאית טרם רכישתה.

העברת תפוחים מישראל לסוריה במעבר קוניטרה בגולן, פברואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
העברת תפוחים מישראל לסוריה במעבר קוניטרה בגולן, פברואר 2011/ג'יליס, משה אסרף

אשל העריך שכמות הפירות שיעברו השנה לרצועת עזה תגיע ל-60-50 אלף טונות, נתון הנאמד בהיקף כספי של כ-120 מיליון שקלים – זאת במידה שהיבולים יהיו נאים ולא תחול הסלמה במצב הביטחוני שתפגע במעבר הסחורות. לדברי מנכ"ל הארגון, השוק העזתי מהווה שוק יעד חשוב למגדלים בישראל, והוא תופס נתח של כ-10% מכלל שיווק הפירות. עיקר הייצוא לעזה הוא של בננות, תפוחים, מנגו, אבוקדו, אפרסק ומשמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully