וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה שוטרי מג"ב הורשעו בהתעללות בפלסטיני

14.2.2013 / 18:31

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את הארבעה שבשנת 2009 העלו פלסטיני לרכבם, שיסעו בו כלב ושפכו עליו מים בזמן שאחד מהם תיעד את האירוע. "התנהגות בלתי אנושית"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (חמישי) את אסף קונה, מבורך בנימין, ביזאר פרחאן ודור יעקבי - ארבעה שוטרי מג"ב לשעבר, בהתעללות בפלסטיני בשנת 2009. הארבעה החזיקו את הפלסטיני בג'יפ ודרשו ממנו את מספר תעודת הזהות שלו, תוך שהם משסעים בו כלב ואף שופכים עליו מים. בנוסף, הורשע יעקובי גם בתקיפה ושלושת חבריו בעבירת איומים.

תיעוד: שוטר מג"ב בועט בילד פלסטיני בחברון. צילום מסך
"המצפון והרגש אינם מאפשרים להתייחס למעשים כאל מקרה תקיפה בלבד"/צילום מסך

כתב האישום מפרט התעללות חמורה בפלסטיני: במהלך שנת 2009 הוצבו הארבעה במסגרת תפקידם במחסום אלג'יב הסמוך לירושלים, כשאסף קונה שימש כמפקד הצוות ומבורך בנימין שימש כמפקד המחסום. פלסטיני שהגיע למחסום התבקש על ידי קונה להציג תעודה מזהה ולאחר שלא הייתה ברשותו הוא הוכנס לג'יפ. מיד לאחר מכן, הכניס קונה לג'יפ כלב, במטרה להפחיד את הפלסטיני ובנימין איים עליו כי אם לא ימסור את התעודה, ישסה בו את הכלב. לאחר שהחל הפלסטיני לבכות, החלו פרחאן ויעקובי להכות אותו ולשפוך עליו מים. בהמשך הצטרף למעשיהם גם בנימין. מעשי ההתעללות תועדו כל העת בידי פרחאן, באמצעות מכשיר הסלולרי שלו.

השוטרים לשעבר הואשמו במעשי התעללות גופנית ונפשית בחסר ישע. במסגרת הסדר הטיעון שהושג בין הצדדים, הודו השוטרים בתקיפה בנסיבות מחמירות. באשר להתעללות בחסר ישע, השאיר ההסדר את ההכרעה לבית המשפט. השופט רפי כרמל החליט לבסוף להחמיר עם השוטרים ולהרשיעם גם בהתעללות: "מדובר באירוע קצר. האלימות אשר הופעלה כלפי הפלסטיני הייתה בחלקו הנמוך של מדרג האלימות. יחד עם זאת, מדובר בהתנהגות קשה ואכזרית, בלתי אנושית: לא די לו, לפלסטיני, שהנאשמים, ארבעה שוטרים, עושים בו כרצונם, אלא הוא נדחק לפינה, כאשר הכלב שהוכנס היה צמוד לרגליו... מדובר בשרשרת מעשים שהצטברותם גורמת לכך שמחמת אופיים וטיבם – המצפון והרגש אינם מאפשרים להתייחס אליהם כאל מקרה תקיפה בלבד. מדובר בהתנהגות הטומנת בחובה הטלת איפה והשפה שהקנו לה תווית סטיגמטית בלתי מוסרית... בעניינו מדובר בהתנהגות חריגה, סוטה מהמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully