וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שוטר מג"ב שבר את אגנו של פלסטיני אזוק

29.10.2012 / 20:12

במח"ש טוענים כי השוטר, משה למה, בעט בפלסטיני שנלכד במהלך פשיטה נגד שב"חים. לפני כן הואשמו שני שוטרים לשעבר בתקיפת תושב מזרח ירושלים. מג"ב: "אלה מקרים חריגים"

שוטר מג"ב נוסף הואשם היום (שני) בבית משפט השלום בירושלים בגין תקיפת פלסטיני, הפעם הוא נאשם כי בעט בפלסטיני אזוק וגרימת שבר באגנו. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין שגיא שגב מהמחלקה לחקירות שוטרים, ביולי 2010 עסק השוטר, משה למה, בפעילות מבצעית במטעי קיבוץ הל"ה נגד שוהים בלתי חוקיים. באותו הזמן עבדו מספר פלסטינים, בהם עבדו מחמד עסאם, במטע שקדים במקום. למה נאשם שניער את הסולם עליו עמד עסאם, עד שזה נפל.

מכתב האישום עולה כי עסאם סבר שהשוטרים, שהיו בלבוש חצי אזרחי, הם אזרחים שרצו לפגוע בו ונמלט מהמקום. בתגובה, ירה למה באוויר, ובשלב מאוחר יותר הצליח, יחד עם שוטרים נוספים, ללכוד את עסאם. על פי כתב האישום, בשעה שעסאם היה אזוק ושכב על הרצפה, בעט בו למה בחוזקה וגרם לשבר באגנו. בדו"חות הפעולה שכתב לאחר מכן, השמיט את ביצוע הירי וסיכם עם שאר השוטרים כי לא ידווחו על כך. כתב האישום מייחס לו עבירות של תקיפה, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה.

זהו כתב האישום השני שמוגש היום נגד שוטרי מג"ב בגין אלימות נגד פלסטיני. לבית משפט השלום בירושלים הוגש הבוקר כתב אישום נגד שוטרי מג"ב לשעבר, עמרי כהן ודני אברה, בגין תקיפת תושב מזרח העיר, האשמת שווא בתקיפת שוטרים ושיבוש הליכי משפט. השניים נאשמים כי תקפו תושב מזרח ירושלים ולאחר מכן תיאמו גרסאות כדי לשבש את חקירת מח"ש.

ממשמר הגבול נמסר בתגובה כי "מדובר במקרים חריגים אשר אינם מייצגים את עשייתם הרבה של לוחמי משמר הגבול לביטחון מדינת ישראל. בהנחיית ראש אגף משאבי אנוש, השוטרים המעורבים הועברו באופן מידי מתפקידם ואינם משרתים עוד בחיל. חשוב להדגיש כי משמר הגבול רואה בחומרה ומוקיע כל התנהגות שוטרים באופן המנוגד לערכים עליהם משטרת ישראל אמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully