וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לשוטר מג"ב שחטף עובד סודני וגנב את כספו

רמי שני

28.1.2013 / 16:26

השופט שלח את משה אדיר ל-11 חודשי מאסר בגין המקרה לפני שלוש שנים באילת, וביקר במרומז את ההכשרה במשמר הגבול: "תופעה מדאיגה של ריבוי שוטרי מג"ב הפוגעים באזרחים"

שוטר משמר הגבול בן 23 נידון היום (שני) במסגרת הסדר טיעון ל-11 חודשי מאסר בפועל ולשנת מאסר על תנאי, לאחר שהורשע בחטיפה של עובד זר באילת ובגניבת כספו.

המקרה אירע לפני כשלוש שנים. במהלך סיור בעיר אילת, הורה השוטר, משה אדיר מאשקלון, לסאדיק אדם אנור, אזרח סודן שעבד בעיר, לעלות אל הניידת המשטרתית בה נהג. הוא הסיעו למקום מרוחק מהעיר, ושם דרש ממנו את ארנקו ולקח את כל כספו. אדיר עמד לדין בגין המקרה יחד עם עמיתו, אלדן מימוני, והורשע בספטמבר האחרון בתום משפט שארך קרוב לשלוש שנים. מימוני, לעומתו, זוכה מכל אשמה.

בגזר הדין, התייחס שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, לחומרתן המיוחדת של העבירות: "החומרה הכללית הטבועה בעבירות המבוצעות על ידי שוטרים המנצלים את מעמדם לרעה, ברורה מאליה. ככלל, שוטרים המנצלים את מעמדם ואת סמכותם לרעה, ובמיוחד שוטרים התוקפים אזרחים או נוטלים את רכושם, ראויים להתייחסות מחמירה".

לטענתו של השופט ביתן, ישנה "ברית כרותה בין החברה לשוטריה, על פיה מקבלים השוטרים מהחברה סמכויות מיוחדות והם מתחייבים להפעילן באמונה ולטובת הציבור. שוטרים וגנבים, כמו שוטרים ובריונים, הם שני צדי מתרס מנוגדים בתכלית. שימוש בסמכות שוטר למטרה המנוגדת לחלוטין לזו שלשמה ניתנה לו, פוגע פגיעה חמורה באמון הציבור במשטרה ובסדרים הבסיסיים עליהם מושתתת חברה דמוקרטית".

השופט ביתן הדגיש בגזר הדין כי אין להקל עם שוטרים המבצעים עבירות כלפי אזרחים וכי "הפעלת אמת מידה מיוחדת, מקלה, כלפי שוטר, אינה עולה בקנה אחד עם הנורמות החברתיות והמשפטיות המקובלות בשיטתנו. בה במידה שישנה חומרה יתרה בביצוע עבירה כלפי שוטר, ישנה חומרה יתרה בביצוע עבירה על ידי שוטר".

בהסתמך על מקרים רבים מהעבר בהם ביצעו שוטרי מג"ב עבירות כלפי אזרחים, בחר השופט ביתן למתוח ביקורת מרומזת על האופן הלקוי בו מכשיר משמר הגבול את שוטריו הסדירים: "...התופעה של שוטרי מג"ב בשירות חובה המבצעים עבירות כלפי אזרחים, היא רחבה יחסית ומדאיגה. ואני סבור שנתון זה - שיש להניח שהוא מושפע גם מהסמכויות המיוחדות הניתנות לשוטרי מג"ב, מגילם, מתנאי שירותם, ומנתוניהם - מחייב פעולה מערכתית רחבה, שיטתית ומתמשכת, בתחומי החינוך, ההדרכה והפיקוח". לדעת השופט ביתן, אין די בהליך הפלילי עצמו כדי להתמודד בצורה מספקת עם התופעה.

עוד מקרי אלימות במג"ב:
החודש: חשד להתעללות חמורה של שוטרי מג”ב בטירונים
אישום: שוטר מג"ב שבר את אגנו של פלסטיני אזוק
תיעוד: שוטרי מג"ב גוררים ילד פלסטיני ובועטים בו
אישום: שלושה שוטרי מג"ב שדדו בני מיעוטים באיומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully